Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<zpátky Divnej chlap z kolekce Zápisky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 22.4.2004 (00:17:42), v časopise 23.4.2004
další>
Nevypadal moc na Evropana, žádnýmu Asiatovi taky nebyl podobnej, prostě nedal se nějak zařadit. Když jsem se na něj ale díval delší dobu, došlo mi, že ten jeho obličej patří pravěkýmu náčelníkovi, kouzelníkovi. Dlouho jen tak seděl a pozoroval mě. Já jeho. Měl stejný sandálky jako já. Bylo mu jasný, že já promluvím jako první. Jenže mně se nechtělo, byl jsem vzpurnej.
*
Stejně jsem ale udělal první sbližovací gesto. Vstal jsem zpoza pultu a přised si k němu. Mezi námi byl jen malej stolek. Na protější zdi viselo velký zrcadlo, koukal jsem na něj, tedy na jeho odraz ve skle. Jasně jsem tušil, že když promluví, tak mě děsně zklame, protože jsem měl hroznou chuť vidět v něm člověka moudrýho a znalýho.
*
„Je horko,“ začal jsem.
*
„Koleje se letos žárem kroutí, vykolejilo několik vlaků, sleduju to, není to žádná náhoda,“ on na to.
*
„Nastává konec, vymírá tohle lidstvo, přijde nové, já jsem taková vlaštovka,“ otestoval jsem ho. Naschvál kapku toho mesiášství, ne z nějaký pýchy, prostě jen drobná provokace.
*
„Mám sedm dětí,“ řekl a ukázal mi fotografie svých dcer.
*
„Aha, žádnej kluk, vždyť to říkám, vymřete,“ a podal jsem mu z ledničky plzeň, on vytáh pětikilo, delší dobu jsem přepočítával prachy, co jsem mu měl vrátit, protože jsem zrovna nebyl moc matematicky vyladěnej, ale nějak se mi to povedlo. Taky mi koupil pivo.
*
„Ty víš, co ti chci říct,“ zaslech jsem jeho repliku jakoby z dálky, přes nějakej závoj, jsem totiž zase odcházel do druhýho světa.
*
„Vim a nevim, vim, že jste duch země, a už se tady s tím loučíte, je tu moc betonu a tak nějak nejen jakože vnějšně zdevastováno,“ svým způsobem jsem si z něj dělal dobrej den, ale na druhou stranu jsem byl tak dokonale jinde, že mi bylo jedno, o čem je řeč, cejtil jsem setsakra magický pole kolem toho chlápka a nějak na nic nemoh myslet, jen se kapku bál toho, co musí přijít.
*
Dlouho jsme seděli před tím zrcadlem, pili pivo, dívali se na svoje obrazy, a ty si asi povídaly za nás. Pak odešel. A já dostal chuť dát někomu přes držku nebo vyletět někam vysoko, jenže jsem to províst nějak nemoh. Tak jsem aspoň šel vyhodit nějaký nesmysly do popelnice před tenhle penzión celej bílej, takovej jakože hrad pro mě momentálně, venku jsem ale zas měl jiný halucinace, opřelo se do mě slunce a já viděl všude po zemi různý znamení z kamínků, pírek a jinejch narafičenejch podivností. Někdy mi prostě stačí málo.
*



Poznámky k tomuto příspěvku
Andulka (Občasný) - 22.4.2004 > Stando, tohle to se mi doopravdy libilo.Je z toho citit tebe a atmosferu z toho posezeni.Je to jednoduche a v te jednoduchosti je krasa. Je to velmi lidske.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
pepiino (Občasný) - 22.4.2004 > hezké počtení
Body: 5
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 22.4.2004 > No konečně, něco jinýho než fotoška. Jo.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 22.4.2004 >
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 22.4.2004 > pivo je dobrý, jen ten vrchní je takovej...

BTW:Já mám po takýchto zážitcích pak druhý den velké zpytování svědomí
Body: 5
<reagovat 
Petrax (Občasný) - 22.4.2004 > Jejda...
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 22.4.2004 > Neřekla bych, že já jsem ten, kdo je mimo
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.4.2004 > Lian> každej jsme nějakej, tady o žádné zakázané látky však nešlo, tyhle historky měly jiný pozadí, někdo tomu říká schizofrenie... tak jaksi... :o))
<reagovat 
Simonka (Občasný) - 22.4.2004 >

nějak nevím co říct!

moc se mi líbí jak si to napsal :o) 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.4.2004 > Simonka> to jsem věru rád, je to starý asi dva roky, jen jsem to přeonačil mírně, ale ne zas nějak podstatně, rád se k některejm textům vracím a měním je... :o)
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 23.4.2004 > Jak tak koukam, neni tu mnoho tech, kteri to spravne pochopili.
<reagovat 
Lian (Občasný) - 22.4.2004 > Už to nehul
Body: 4
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 22.4.2004 > Lian> Zase je redaktor vedle jak ta jedle. Sluníčko? Jaro?
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.4.2004 > Luk Malér> jaro je děsný, samá radost a juchů, a pak propad do bezvědomí málem a kiksy, kam se člověk podívá, z tý jarní únavy (kombinovaný s náročným povoláním, che che)... ech, asi už prd vydržim a jsem v podstatě nervózní starej pes... :o)))
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 23.4.2004 > Luk Malér> 

To oni jsou vedle porad! Jeste sis nezvyknul?

 

Jde spis o kamaradsoftovani a nekamaradsoftovani nez o byti ci nebyti redaktorem. Cosi o dvou svetech zmineno jest, pravda. Da se z textu pochopit, co autor minil. Da se pochopit i jinak. Co na tom? Vcelku zbytecny zaryti. I kdyz jistou vypovidaci hodnotu mu neupiram...chachechichochuchy

 

Mir s tebou!


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 23.4.2004 > stanislav> Aha jsem to myslel tak, že Lian je mimo ze sluníčka z jara, že tam píše vo hulení, ale takhle to jde taky pochopit. Checht.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 23.4.2004 > peetea> 

To neni pravda - ty nebo Kellína jste málokdy vedle, jasně naše názory se nemusej shodovat, ale mimo nejste.

Co mě spíš někdy nadchýňá - tu a tam u Lian - jak to všechno ví, takže je pak nesmírně kouzelné, když je vedle jak to jedle.

No jo no, toho redaktora jsem si měl nechat od cesty.


<reagovat 
matta (Občasný) - 23.4.2004 > Jako bych uz to nekde cetla.. neni to spatny... ale...
<reagovat 
Chliv (Občasný) - 23.4.2004 > metafyzicky poetické. Hihi. A snad i tak trochu šamanské
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 24.4.2004 >

zvláštní zápisek....moc zvláštně zajímavej zápisek.....přečet jsem si ho asi pětkrát a každým dalším čtením je zajímavější a zajímavější...(jestli vono to teda nebude tím, že jsem redaktorskej mimoň, co je pořád mimo a měl by hodnotit akorát tak reklamní slogany na psí žrádlo)......moc zajímavej zápisek to je.....přečet jsem si to po šestý....škoda, že to už zařadil do časopisu někdo předemnou....moc zajímavý....................................zvláštní...............


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Cynyk (Občasný) - 27.4.2004 >

Zaručený způsob jak zmagořit...

...v očích druhého...

...být sám sebou...


Body: 5
<reagovat 
delikt (Občasný) - 30.4.2004 > A du dom, a tudle si vemu s sebou na papíře!!!! ´skej večír!!
<reagovat 
annandale (Občasný) - 16.1.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
0 0 1 5 35 37 45 47 72 79 80 90 91 93 (96) 97 100 101 102 103 104 105 106 108 109 110 111 113 114 118 119 120 128 133 146 148 149 150 151 152 154 155 158 159 161 182 185 194 197 202 205 206 212 214 215 216 217 218 219
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter