Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Bílá loď z kolekce Povídky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 21.9.2002 (00:40:52)
další>

 

Všude kolem mlha hustá jak smetana. Z ní se vynořila loď. Veliká plachetnice. Tak nějak vypadaly kdysi lodi, plující kolem Mysu dobré naděje do Indie pro koření.


Na palubě bylo pod sněhobílými plachtami, splývajícími s mlhou, pusto. Jen u kormidla, takového velikého, jak má být, stál kapitán. Měl na sobě bílý oblek, takže byl vidět jen jeho opálený obličej a ruce. 


Na něco jsem se ho ptal, potřeboval jsem vědět cosi velmi důležitého, hlavního, co a jak mám dělat. Dnes i v budoucnu. Z jakéhosi neznámého důvodu jsem si myslel, že on jediný mi v téhle chvíli může něco prozradit. Ale nemluvil jsem s ním. S tímhle člověkem bylo zbytečné bavit se nahlas. Dokonale mi rozuměl i beze slov. Viděl mi  hluboko do hlavy i srdce. Neuniklo mu žádné moje sebedrobnější hnutí mysli. Aby se člověk od něj něco dozvěděl, musel být upřímný, cokoliv předstírat by znamenalo, že by ten námořník zmizel v mlze a nechal mě napospas bloudění a pochybám.


Bílá loď plula celou noc, celý den, nevím jak dlouho. Vůbec se nehoupala na vlnách, plula zcela plynule mlhou. Mírný vítr napínal plachty. A kolem prázdnota. Bílá.

 

Když jsem se lodivoda beze slov optal, jak pozná, kde jsme, neřekl nic, jenom hodil do dálky dřevěný kruh a poslouchal, jestli o něco nenarazí, nevyšplouchne voda.

 

Probudil jsem se. Měl jsem nepříjemný pocit, když jsem si náhle vybavil, co psal Jiří Kuchař v knížce "Ayahuasca aneb Tanec s bohy". Tvrdí tam, že v excitovaném stavu po požití liány smrti se těm, kterým má být naznačeno, že se mohou vydat šamanskou cestou, zdá o bílé lodi. 

 

Je to hezká věc, nebýt pod drogami, ale přesto mít tyhle numinózní zážitky. Šamanská cesta, panečku, to je něco.

 

Kuchařův Don Guillermo o ní řekl, že je trvalým stavem mysli, lhostejno, jestli se vztahuje k nějaké osobě, skupině lidí nebo ke světu jako takovému. Je to stav trvale prožívané lásky. A v tom je celé tajemství, dodal.

 

 

 

 

                

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
barlach (Občasný) - 21.9.2002 > Za posledních pár dní suveréně nejlepší příspěvek na Totemu.Nejenže donutíš zamyslet se čtenáře nad vlatními sny,ale dokonce jej přinutíš i běžet do knihovny pro "Kuchaře".Kdyby nebyla sobotu,tak už se oblékám. :-) Ne,je to opravdu velmi zdatný příspěvek.
Body: 5
<reagovat 
Monty (Občasný) - 21.9.2002 > Vynikající kousek!

Body: 5
<reagovat 
amba (Občasný) - 21.9.2002 > Tak tohle si zarazuji mezi sve oblibene prispevky. Tenhle text se Ti povedl.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 4 (5) 6 9 10 31 32 38 43 45 49 50 54 55 57 59 60 60 61 64
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter