Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Pánové si hrají... z kolekce Povídky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 9.10.2003 (00:38:30)
další>

 

 

L.: "Tak tě tu vítám, Jarku, co jsi zase proboha vyváděl, že ses ocitnul tady, v pavilónu divokých mužů?"

*  

J.: "No, zase jsem si, blbec, zavzpomínal na svá mladá rozpustilá léta a ožral se jak magor. A nějako si poté zahalucinoval."

*  

L.: "Viděl jsem tě už včera, nevypadal jsi vůbec dobře, ale tu noc děsů, kdy je člověk přikurtovanej v separátním pokojíku, koukám, už máš za sebou, a tak usedni a pokuř."

*  
J.: "Ať šmátrám, jak šmátrám, z kapes tohohle župánku žádný cigarety nevyčaruju, zdá se, že mně budeš muset vypomoci."


L: "Jasně, jasně, Jarku, umotej si jednu z mého váčku prvotřídního maďarského tabáku."

J.: "Sice tě rád vidím, ale proč jsi tady ty?"


L: "Ale zase jsem se nečekaně neopětovaně zamiloval, a pak to už vzalo rychlej spád, jsem tu už skoro tejden."


J.: "A co jako budeme dělat, když už jsme se tady tak hezky sešli?"


L: "Pokouříme, a ty pak něco vymyslíš, jako vždycky."


Následuje kuřácká pauza, na Jarkovi není nic zvláštního vidět, Lotharovy pohyby jsou již poznamenány brzdnými účinky neuroleptik.

*

J.: "Ano, ano, dobřes to řekl, už mě něco napadá."


L: "A copak to?"


J.: "Vzpomněl jsem si zrovna na jeden hodně vyvedený článek z Mladé fronty, z dob, kdy tento list ještě patřil modrým košilím."


L: "A o čempak byl, ten článek, když si ho dodnes pamatuješ?"

*

Jarek se začne připravovat k většímu vypravěčskému výkonu, je vidět, že gesta a výraz už má dobře nacvičené, že tuto histroku nebude vyprávět poprvé. 


J.: "Bylo nebylo, žili byli v Gruzii dva bohatýři, bratři Gaguovci, Livie byla jejich šťastnou matkou. Starší Vasiko Gagua, když začala Velká vlastenecká válka, neváhal a narukoval rovnou i se svým koněm a šavlí v malované pochvě. A mladší Bičiko Gagua, ač ještě neplnoletý, dal se k průzkumníkům."


L: "To zní hodně dobře. A na čí straně ti bratři bojovali? Bili fašistu?"


J.: "To si piš. Neohroženě na svých ořích potírali zrádného fašistu, na jeho ocelové zbraně a tančíky nehleděli, rozšafnými manévry jej obkličovali. No, Lothare, jak jinak vlastně bych to byl býval mohl číst, redaktor Leningradskij, dopisovatel Izvěstijí, by těžko opěvoval nějaké zrádce národa."


L: "No, to je nad slunce jasnější."


J.: "A představ si, všechno to o svých synech Leningradskému vyklopila Livie, která si ovšem povzdechla, že tehdá byla doba zlá, mouky bylo málo."


L: "A jak to s nima dopadlo, s bratrama?"


J.: "Hnali fašistu až na Slovensko, tam oba svorně padli. Postavili jim pak v Nitře památník, kde byla samo sebou vystavena i Vasikova šavle v malované pochvě."


L: "A ten památník je tam dodnes?"


J.: "To se moc ptáš."


L: "No, hezký příběh, a co tedy podnikneme teďka my dva?"


J.: "To ti to nedošlo? Zahrajem si na ně. Ty budeš jakožto udatnější hrát Vasika. A já ač starší tvého mladšího bratra Bičika."


L: "Výborně, a kde vezmeme fašistu?"


J.: "To se ti tady všichni tak ukrutně líběj, že si nedokážeš představit, že je tu někde fašista?"


L: "Jasně, vzhledem k tomu, že jsme oba po smrti, nemusíme se ničeho bát a pěkně po bohatýrsku tasit své šavle a nějakého toho fašistu udolat."


J.: "Hele, támhle jde zrovna nějakej nesympatickej ošetřovatel, typickej fašista, než zaútočíme, prozkoumám ho ale nejdřív, jsem přeci průzkumník Bičiko."


L: "Opatrně, mladší bratře, tenhle fašista má dost hnusný chemický zbraně, nejednu jsem již okusil."


J.: "My, synové hrdého gruzínského lidu, se nějaké té injekce nezalekneme, jdu ho obkličovat."


L: "Dobře, Bičiko, já ale, jako tvůj moudřejší bratr, znalý nejedné vojenské lsti, navrhuju vyčkat s útokem až na poobědí, až nám dá najíst, fašista hnusnej."

Nerovný boj s fašisty trval celých čtrnáct dní. Poté se Vasiko a Bičiko vzdali, neboť se jim zastesklo po otevřeném pavilónu a sestřičce Martě. Se svými bleděmodrými bavlněnými uniformami se však loučili velmi těžko, a s rolí bojovníků za svobodu národů ještě hůř.

 

 

 

undefined

 

 

sepsáno: 15.11.2001

drobné úpravy: 8.10.2003



Poznámky k tomuto příspěvku
Monty (Občasný) - 8.10.2003 >

Ano, tenhle je můj nejoblíbenější kousek s J. a L.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Cum-ley (Občasný) - 9.10.2003 > Dobrý antifašistický kousek :)))) a taky se mi zamlouvá ta grafická úprava :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 9.10.2003 > Cum-ley> díky. mimochodem ty hvězdičky jsou ze zcela praktických důvodů, používám je v poslední době proto, že se mi vždycky při editování a opravě chyb v textu rozsype řádkování, zmizej odstavce a tak, jakmile tam jsou zvjózdočky, drží to hezky tvar.... :o)
<reagovat 
delikt (Občasný) - 9.10.2003 >

! Bij fašistu do hlavy!!

Moc hezky zachyceno!!!!


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
delikt (Občasný) - 9.10.2003 > Ej, já hlupák, hlava děravá!!
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 9.10.2003 > Pěkně provedená seance. Obávám se, že by se někdo mohl velmi  hloupě zeptat: o čemže to je?  
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 9.10.2003 > Pescatore> tyhle otázky po smyslu bytí a jiných věcí si musí onen čtenář vyřešit jinde než nad tímto textem... :o))
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 9.10.2003 > stanislav> No onen čtenář to nebude mít asi lehký. Ale za sebe říkám (po včerejší přeudatné pitce) že jsem smysl bytí nalezl po ránu PRÁVĚ skrze tenhle text
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 9.10.2003 > Pescatore> Myslím, že jsi tedy pil mnoho...
Dobře Ti tedy tak! Žes pomatený! :o)
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 9.10.2003 >
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 9.10.2003 >
Body: 5
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 9.10.2003 > Dobrý plky!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 9.10.2003 > tvoje vyrazivo k popukani jest...nejusmevnejsi je asi predstava, kterak svarni bratri tanciky rozsafne obklicuji
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 9.10.2003 > Dialog mě pobavil!!
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 10.10.2003 > Asi jsem nějaká divná a zase jdu proti proudu, ale mně se to nelíbilo, nemůžu si pomoct, ty dialogy jsou strašně nesmyslný, blbě se mi to i četlo, natož si představit, že takhle opravdu mluvili. Já vím, že je to celý taková schíza a hodnotím to ze špatný strany, ale fakt si nemůžu pomoct. A dyk je to jedno, hlavně že většina je spokojená, no ne?
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 10.10.2003 > Lian> to je jasný, že tenhle způsob mluvy nemusí každýmu sedět, docela to chápu... proti žádnýmu proudu nejdeš, myslím, že nejsi zdaleka jediná, komu tohle přijde pitomý...
<reagovat 
 Lian (Občasný) - 10.10.2003 > stanislav> Ale asi jsem jediná, kdo se nestydí to veřejně napsat.....co naděláš, možná mám jen dneska blbou náladu......ne nemám, je pátek a výplata, mám jí výjimečně dobrou
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 10.10.2003 > Lian> blahopřeju k dobré náladě!
<reagovat 
Čtenář - 10.10.2003 > Mne to blbz nepripada. Ty dialogy se mi zdaji byt schvalne takhle napsany, davaji tomu ten spravny nadech.
<reagovat 
g morr (Občasný) - 10.10.2003 >
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 10.10.2003 > Vasiko a Bičiko:o)))kam ty na ty jména Stando chodíš, narozdíl od Lián si to dovedu představit velmi plasticky.....:o)))
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 10.10.2003 > quentinbubakoff> voni fakt existovali, ten článek jsem našel na hajzliku nesplachovacim, když jsem si chtěl utřít řiť novinama, Livia fakt o Vasikovi a Bičikovi promlouvala s Leningradskim, celej tejden potom jsme s přítelem Míšou nedělali nic jinýho než Vasika a Bičika, a po letech se historie opakovala v pakárně... v jiném obsazení... :o))))
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 10.10.2003 > skvělý, skvělý, déčko nemám, ale pochvalně slintám
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 10.10.2003 > nin-ex> že nemáš déčka, je hrubá chyba, jsem z toho celej v prdeli... :o)))
<reagovat 
barlach (Občasný) - 13.10.2003 >

Ten úvod mi přijde skvělej, má to nástup a hodně jsem očekával. Ten dialog mi přijde ale trochu pokulhávající. Jsou tam vynikající momenty, ale i místa, kdy už jsem se díval jak dlouhé to ještě je... Ale veskrze je to podařené..


Body: 4
<reagovat 
Přáníčková víla (Občasný) - 14.10.2003 > Asi jsem čekala víc..ale i takhle moc líbí.
Body: 5
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 15.10.2003 > Jasně na tydle dva magory Gaguovce si pamatuju...těžká hlína, lepší než Obrana lidu.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Vilda (Občasný) - 2.12.2003 > Super! Moc se mi líbilo!!!
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 4 5 6 9 10 31 32 (38) 43 45 49 50 54 55 57 59 60 60 61 64
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter