Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Hojnost z kolekce Povídky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 6.12.2003 (04:14:27)
další>

 

 

 

 

 



*
V období krátkých dnů a dlouhých nocí lidé příliš nevycházeli ze svých domů. V každém z nich stále hořel oheň. I přes den. Nikdo neviděl velký rozdíl mezi prací a odpočinkem. Oboje v této klidné době přinášelo radost. Cesty byly ještě sjízdné, ale už prázdné. Pocestným na nich nehrozilo žádné nebezpečí, přesto nikdo nikam nevyrážel. Nikdo cizí nepřijížděl.
*
„Stále mám sen, že přijde velký učitel, prorok, někdo, kdo nám ukáže cestu,“ bylo slyšet z domku nedaleko hradeb.
„Nikdo nepřijde, musí ti stačit, že se budeš radit s našimi věštci, kteří vyvolávají vzpomínky a díky nim nacházejí odpovědi na to, co bude následovat,“ odpověděl mu starší hlas.
„Věštci ale už dlouho neměli žádné vize, nevěští.“
„A co tvůj sen? To není věštba?“
„Nevím, ale myslím si, že to je jen přání a ne velký sen.“
„Teď není důvod k vizím, podle neměnného řádu vždy po době radosti přichází smutek. Sytost následuje hlad. A potom se svět zase začne radovat, když se smutek vyčerpá.“
„A není možné dnešní hojnost udržet? Musí se vše pokazit? To máme jen čekat a připravovat se na mizérii, co když bude zima příliš dlouhá?“
„Musíš v sobě najít odvahu, nepřipouštět si strach z toho, co má přijít.“
*
Stráž zavřela brány. Ve tmě vypadaly okolní hory vyšší. Do jara bylo daleko.
*

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 6.12.2003 > zajímavé.....najít odvahu a nepřipouštět strach z toho co přijde.......
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 6.12.2003 > quentinbubakoff> abych Tě potěšil, jde o popis hexagramu 55 "Hojnost" z I-ťingu. Ha! Kdybys to věděl, obešel bys to obloukem, co?
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 6.12.2003 > stanislav> pravdu díš,.....ale když to přeložíš do středoevropštiny, skočím po tom jak slepice po flusu:o)))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 6.12.2003 > quentinbubakoff> abych tě uklidnil, doplňkový hexagram byl č. 15 - Skromnost, čili to se v textu taky jaksi zračí. Ech!
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 6.12.2003 >
Doporučil 
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 6.12.2003 > Moc pěkně napsané a zcelené. Dělá mi taky radost. nebýt té zimy a hladu, celí Etruskové...
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 6.12.2003 > Pescatore> 

já nějak neměl na mysli nějakou konkrétní civilizaci či období, spíš se zas jedná o takovej pokus o alegorii: město za hradbami, s otevřenými či zavřenými branami - člověk.

ti dva mluvčí - něco jako vnitřní hlasy.

hlad a sytost - spíš nálady a soulad či nesoulad se sebou a okolím než doslovné významy těhle slov.

ten prorok či učitel - vnitřní spíš než vnější, i když to se na 100% neví, že áno...   


<reagovat 
MZF (Občasný) - 6.12.2003 > Pěkná paralela s běžným životem.
Body: 5
<reagovat 
maxicka (Občasný) - 6.12.2003 > ... nikdo neprijde.. a presto..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 6.12.2003 >

Ano skvělé!


Body: 5
<reagovat 
.......... (Občasný) - 6.12.2003 >

"podle neměnného řádu vždy po době radosti přichází smutek. Sytost následuje hlad. A potom se svět zase začne radovat, když se smutek vyčerpá" 

do jara bylo daleko. ale nikdo nepochyboval, že přijde

 

dík


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 7.12.2003 >
Doporučil 
<reagovat 
Monty (Občasný) - 6.12.2003 >

Fíha, ty jsi MUDr. Lant, to se muší nechat.

A ten závěr je skvělej - Ve tmě vypadaly okolní hory vyšší...

To se mi moc líbí.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Montrealer (Občasný) - 7.12.2003 > Monty> MUDr. Lant - to je sqělý ! Smím si to občas vypůjčit, aniž bych přitom porušil Tvůj Velmi Přísný Copyright ?
Body: 5
<reagovat 
 Monty (Občasný) - 8.12.2003 > Montrealer> 

Selbstverständlich, můžeš. :o)


<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 8.12.2003 > Do jara bylo daleko... ale ono přijde:) krásně adventní... pss,už kope, slyšíš?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Perchta (Občasný) - 8.12.2003 >
přestaneš čekat - přijde
už tu je :))
na hoře
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 8.12.2003 > Perchta> ten plamen je někdy schovanej, třeba je to i zimou, nejde tak o čekání, jako spíš nějakým divným způsobem ho nesfouknout, nebo nenechat všecko spálit, když tedy jde o ten elixír, v posledku...
<reagovat 
 Perchta (Občasný) - 8.12.2003 > stanislav> 
aha,takže jo,
starat se :-)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 8.12.2003 > Perchta> jak by řek odbornik: starat se nestaráním a nestarat se v starosti....  
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 23.2.2004 > a ju
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 4 5 6 9 10 31 32 38 43 (45) 49 50 54 55 57 59 60 60 61 64
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter