Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Mirin z kolekce Povídky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 10.10.2002 (00:28:46)
další>

Mirin je duch. Má své území. Přebývá v něm od nepaměti. Zní to dost samolibě, ale je možné, že jeho vyjevení se jsem zažil jako první. Jde o tom ale pochybovat, určitě, třeba kdysi žil někdo, kdo Mirina také znal. Nejspíš se dřív nijak nejmenoval a jenom tu prostě byl. V každém stéblu trávy, v každém zrnku písku na dně potoka, v každém stromu. Patří mu tři louky, tři kopce a kus lesa. Jeho územím vede také asfaltka. Není moc frekventovaná, protože Mirin má rád klid. Mirin se zjevuje jen tomu, kdo v něj věří. Čili asi jenom mně. Jinak mlčí. Kdo v něj nevěří, slyší jen ticho, bublání potoka, šumění korun stromů a ptačí zpěv. Když jsem dřív přicházel do Mirinovy země, cosi mě nutilo švihnout s sebou o zem a vzývat ho. Začalo při tom pršet nebo se přihodilo něco, čím mi Mirin dal najevo, že mě vidí a slyší. Je to takový lokální bůh, tenhle Mirin. Nemá žádnou chuť mít nějaké své vyvolené lidičky, kteří by zkomolili jeho pravdu, vymýšleli si nějaké Mirinovo poselství. Taky nikdy nebude potřebovat víc, než má. Malý kousek země, kde je hezky. Nedaleko od jeho území měla vzniknout raketová základna. Samosebou se tak nestalo. Taky jeho údolí mělo být zaplaveno a přeměněno v umělou vodní nádrž. Ani tenhle nesmysl se neujal. Mirin není blbec a něco takového by nikdy nepřipustil. Mirinovou skrytou svatyní je moje chata. Vím o jednom člověku, který se zde miloval s dívkou, a teď už nežije. Přitom by mu bylo dnes teprve necelých čtyřicet let. Proč se tak muselo stát, ví jen Mirin. Není to zlý duch, tenhle Mirin, ale někdy musí předvést svou moc, své ničím neomezené vědomí a sílu. Jeho údolí je také pověstné svými léčivými účinky. Děti, co si zde v létě hrají, jsou pak po celý rok zdravé. Je tu vlhký a čistý vzduch. Když se ptám na něco, co je nad moje chápání, Mirin mi na to řekne: „Nepřemýšlej o tom, já vím, jak to je, a to stačí. Ty jenom věř, že všechno je tak, jak to být má."
A já mu odpovím: „Ano, děj se tvá vůle, Mirine. Můj kamaráde."



Poznámky k tomuto příspěvku
Monty (Občasný) - 10.10.2002 > Skvělé!!!
Body: 5
<reagovat 
stín (Občasný) - 10.10.2002 > Ano, znám už z P. - a i tady: Moc líbí.
Body: 5
<reagovat 
čtenář aeolus - 10.10.2002 > Nad chápání ... pointa!
<reagovat 
ota (Občasný) - 10.10.2002 > Je to opravdu moc pekne. Jenom premyslim, jestli je Mirim takovy puritan,kdyby se tam nemilovali a jen si povídali,tak by jeste žil?
Body: 5
<reagovat 
barlach (Občasný) - 10.10.2002 > Ota : já si myslím,že nešlo o milování - šlo o člověka a jeho bytí někde, kde je Mirinovo výsostné postavení. Je jen logickým vyústěním soužití muže a ženy. Není puritán, ale jak bylo řečeno - má rád klid. Dokonce bych řekl - svůj klid. Jinak ten text je-milý huberte-velmi pěkný. Jen malou výtku,mohu-li. Použil bych místo "slyšel jsem o člověkovi" raději "o člověku". Ale to je jen můj názor.
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 10.10.2002 > barlach> s tím člověkem jsem tě poslech... :o) a tvá odpověď mi přijde hodně přesná...
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 11.10.2002 > tož to áno... :o)

jenom - v té větě o vzývání mi moc nesedí to spojení když jsem / tak jsem

 


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 11.10.2002 > Kapucín> Tak jo, tak jsem to přepsal... :o)
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 11.10.2002 > :o)))
Body: 5
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 21.10.2002 > Jen si tak říkám, jak asi ten muž zemřel, protože mi to vyznělo tak, že Mirin může svou sílu uplatnit jen na svém území… Ale asi jsem to špatně pochopil.
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.10.2002 > Sáša> Umřel na rakovinu, ale to, že ho zabil Mirin nikde není řečeno, prostě nějaké věci zdánlivě spolu nic nemající jde dát dohromady, takové vše se vším souvidí...
<reagovat 
jarkapal (Občasný) - 30.10.2002 > Aj ja si myslím, že všetko so všetkým súvisí a všetko je tak ako má byť.
Je to zaujímavé.
Body: 3
<reagovat 
pavson (Občasný) - 3.9.2003 > Je třeba Mirina navštívil a alespoň uctivě pozdravit, i když jsem již samozřejmě četl na P.
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 4.9.2003 > pavson> 

je třeba!

Pavko, včera jsem se tak zduněl,  že má žena kritizovala mě, přítel Ziggy očím nevěřil a ženy lichotily, co víc Ti mám říkat, peněz prolito mnoho, kocovina jak kráva a syn mě stále říká lichotky svým veselým způsobem - bude to dobrý paříč! Má rád svého otce, i když ten je totálně pod obraz!


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 4 5 6 9 10 (31) 32 38 43 45 49 50 54 55 57 59 60 60 61 64
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter