Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Pole z kolekce Povídky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 14.12.2003 (01:37:47)
další>

 

 

 

 


*
Průvodčí je vysadil z vlaku. Neměl totiž jízdenku pro sebe ani pro svého psa. Na zastávce ještě hodně daleko od města. Slunce na obloze žhnulo. Perón, úzká rozpálená asfaltová silnice a kolem lány kukuřice. Napadlo ho, že si cestu zkrátí přes pole.
*
Teprve, když se začali prodírat kukuřicí, došlo mu, že neudělal dobře. Rostliny byly vysoké, seschlé a šlehaly ho do holých rukou. Pes byl za chvilku zase samý bodlák.
*
Rozmýšlel se, jestli by nebylo lepší vrátit se k silničce u trati, ale řekl si, že přes pole musí přejít, když už se jednou touto cestou necestou vydali.
*
Po pár minutách chůze uslyšel hlasy jednotlivých rostlin. Začaly k němu mluvit.
„Ztratíš rozum,“ řekla jedna.
„Ztratil jsi se, nikdy se už k sobě nedokážeš vrátit,“ na to další.
„Nemůžeš se vrátit, odešel jsi od sebe dokonale,“ zaslechl zase z jiné strany.
„Zemřeš, tohle jsou tvoje poslední chvíle!“ ozvalo se jakoby sborem ze všech stran.
*
Zbýval mu ještě kus cesty přes pole, chtěl utíkat, ale nešlo to, prodíral se kupředu tedy aspoň trochu rychleji, i když ho škrábance na rukou pálily. Pes šel chvilku před ním, chvilku za ním. Napadlo ho, co bude se psem, když to už nevydrží. A hlasy ho pohltí.
*
Měl pocit, že hlasy rostlin mu znějí už jen jakoby v hlavě, nepřicházejí z pole. Opakovaly dokola, že se blíží konec. Ať dělal, co dělal, strachu, který to v něm vyvolalo, se nedokázal zbavit, stejně jako hlasů.
*
Myslel si, že už nedokáže dojít na konec pole, když zaslechl dutou ránu. Kvílení. Nevěděl, jestli se mu to děje jenom uvnitř hlavy, nebo zda ty zvuky jsou skutečné.
*
Vyšel z pole. Ve škarpě u státní silnice uviděl svého psa. Umíral. Nedokázal v sobě nic vykřesat. Zíral na smrt svého čtyřnohého kamaráda. Jediné, co cítil, byl pocit úlevy.
*

 

undefined

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Luk Malér (Občasný) - 14.12.2003 > No jo zabít  něco v soběco mám rád, nebo co je mou součástí... ech kletě.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Hester (Občasný) - 14.12.2003 > tak to je síla
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Monty (Občasný) - 14.12.2003 >

Panečku, to je hustý! Jak Toothyho lízátko... skoro.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 14.12.2003 >
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 14.12.2003 > kukuřičné děti....hadr......:o)
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 14.12.2003 > quentinbubakoff> 

doporučuju tohle, pak se ti budou psát horory, jak po másle...

 

http://www.happytreefriends.com/index.html

 

Eye Candy je to, o čem mluví Monty.


<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 14.12.2003 >
<reagovat 
hajka (Občasný) - 14.12.2003 > NO, vyprosťováčkem bych to zrovna nenazvala, ale ale já včera viděla Čistou duši :o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 14.12.2003 >

Jako tradičně vše už vyřčeno.


Body: 5
<reagovat 
delikt (Občasný) - 14.12.2003 >

No potěš p-píp-del!!! Mno, to sem se spravila, teda, tagle poránu!! !

 

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 14.12.2003 > Velvet> 

a já myslel, že tohle je typiš vyprošťováček! temnej sice, ale za to by měl přivést na ty pravý myšlénky o ...  hm, a už nevim, co dopsat.


<reagovat 
 delikt (Občasný) - 14.12.2003 > stanislav> Na ja, von si v tom halt každej najde něco svýho! :))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 14.12.2003 > Velvet> my prosťáčci a primitivové v tom vidíme hodně...:o)))chudák pejsek......smrt čtyřnohýho kamaráda je dycky zlá, sakra a já vymyslel pro Kyklopa tak wodpornou smrť.......
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 14.12.2003 > Jo, tak tady je napěchováno.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
jakpro (Občasný) - 14.12.2003 > Velmi originální smrt - a to jde jen o psa! :o)
Body: 5
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 14.12.2003 > Je to síla. Já bych se skoro bál přes pole chodit. Jak vůbec vlastně dneska vypadá takové pole ?
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 14.12.2003 > Montrealer> já si troufám tvrdit, že podobně jako loni.
<reagovat 
svůj (Občasný) - 14.12.2003 > snažím se to pochopit, vstřebat, jsem nějak mimo...
Body: 4
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 14.12.2003 > svůj> 

já nevím, moc k chápání tam není, podle mýho, stačí to číst, jak to je, a ta slova neznamenaj nic jinýho, než co řikaj.

skrytý podtexty, nadvýznamy, paralely, nebo jiný taškařice tam nejsou. díky za tvou poznámku. 


<reagovat 
.......... (Občasný) - 14.12.2003 > někomu se psi rodí, někomu umírají ... :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 14.12.2003 > Hm, záchvat úzkosti může lapit každého, spouštěčem může být cokoliv:-( Tedy i osamělost v kukuřičném poli. Pěkně zachyceno.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
volný_radikál (Občasný) - 15.12.2003 > tý jo, von asi zabil svýho psa, že jó?? to je síla
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 15.12.2003 > volný_radikál> v životě sem tam člověk nějakým i když ne zcela úmyslným způsobem zabije, něco zničí, nemusí mít kulomet... co potom to s nim udělá, to je otázka. stavy to ale asi nejsou moc příjemné... nějak s tím žít ale musí, když se sám tedy nechce nihilizovat kvůli výčitkám.
<reagovat 
Lian (Občasný) - 15.12.2003 > Konečně něco, co chápu. Jupí, asi se půjdu vožrat
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 15.12.2003 > Lian> díky moc za příjemný velice velmi komentář.
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 15.12.2003 >

parádní!!!!! fakt moc vydařená věcička, vzpomněla jsem si na Oslizloně, jak mu ty hlasy řekly Zabij svýho psa

 

napsals to skvěle


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
noa (Občasný) - 15.12.2003 > no jo, jak se jednou vykročí z cesty, musí se platit...

anebo, jak měl strach, že bude po něm, chtěl si vzít psa s sebou, rpo případ, že by psí a lidské vědomí ještě mohlo, ne-slito v transcendentnu, komunikovat a těšit se z vzájemné blízkosti
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 17.12.2003 > Do časopisu.
<reagovat 
Tina (Občasný) - 17.12.2003 > je to moc hezké, ale měl bys to zkusit dotáhnout do konce. Na povídku je to příliš krátké..
Body: 3
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.12.2003 > Tina> já to považuji za hotové. něco někdy musí být krátké, dalším rozpitváváním bych tomu podle mě nepomohl... :o)
<reagovat 
ziggy (Občasný) - 18.12.2003 > :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Vilda (Občasný) - 5.1.2004 > Fajn.
Body: 5
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 5.1.2004 > Moc pěkný.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 22.2.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.2.2004 > Emmet_RAY> 

potěší to velmi, když se sem tam někdo podívá i na některý moje věci staršího data, díky moc...


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 22.2.2004 > stanislav> vím,mě též,plánuji ty povídky přelouskat všechny,až bude více času,z dřívějška mi uteklo dost zajímavých kousků
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 4 5 6 9 10 31 32 38 43 45 49 (50) 54 55 57 59 60 60 61 64
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter