Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Setkání se smrtí. z kolekce Povídky
Autor: lada34 (Stálý) - publikováno 21.7.2013 (19:57:34)
další>

       Jako malý kluk jsem zažil příběh, který převrátil mé vnímání světa úplně naruby. Rodiče chrání své děti před vším špatným a zvláště pak před smrtí v jakékoliv podobě. Když pak dojde ke konfrontaci, je to pro děti docela šok. Myslím, že je dobré ke smrti přistupovat jako k součásti života a nesnažit se děti tohoto poznání chránit za každou cenu.

      Setkání první.

     Byl začátek prázdnin a já jako každý rok jel na prázdniny k babičce do Votic. Babička bydlela na kraji města, v malém domku se zahrádkou, odkud vedla polní cesta k nedalekému lesu. Chodívali jsme s babičkou do lesa na borůvky a maliny a zároveň jsme přivezli vozík plný šišek. Babička roztopila kamna značky Kabor a na litinových plátech upekla bramborové placky nebo vdolky. Prostě se zdálo, že poklidnou atmosféru prázdnin nemůže nic pokazit.

     Byl pátek dopoledne a vraceli jsme se z města z nákupu. Babička se zastavila u sousedky na kafe a já s ostatními dětmi jsme šli pomalu domů. Nezvyklý hluk nás upozornil na tank sjíždějící s kopce směrem na Prahu. Protože jel docela pomalu, běželi jsme vedle něj a mávali na vojáky. Zastavil jsem se, protože jsem měl takový zvláštní pocit, že je něco špatně. Hučelo mi v uších a tlukot srdce jsem cítil ve spáncích a v krku. Pojednou sebou tank nějak nezvykle trhl a přejel do protisměru, kde zrovna projížděl motocyklista. Tank popojel ještě asi deset metrů a zastavil. Na vozovce zůstalo ležet tělo rozdělené na několik kusů. Stál jsem vedle tanku a nemohl jsem hrůzou ani promluvit. Vojáci se snažili zakrýt tělo celtou, ale tratoliště krve bylo dlouhé několik metrů. To již přiběhla babička a odvedla nás domů. Tu noc jsem neusnul a dalších několik jen problematicky. Hororové sny mne trápily i po prázdninách.

 

       Setkání druhé.

      Bylo mi tak dvanáct let. Byl leden, několik dní docela dost mrzlo a tak jsme šli bruslit na chovný rybník. Sluníčko svítilo a na ledě bylo asi dvacet dětí. Několik chlapců hrálo hokej a děvčata se snažila o své první piruety. Jeden z chlapců se rozhodl, že přejede rybník na druhou stranu. Ujel sotva dvacet metrů, když se znovu objevil ten zvláštní pocit a bušení srdce. Zůstal jsem stát bez hnutí a nemohl mluvit natož zakřičet. Celé to trvalo snad jen pár vteřin, ale já to vnímal jako věčnost. Přehlédl totiž otvor vysekaný v ledu pro ryby. Během chvilky zmizel pod hladinou a nad ledem byla vidět jen jeho natažená ruka. Trvalo neskutečně dlouho, než někdo z dospělých přinesl žebřík a snažil se doplazit k topícímu. Po chvilce zmizela hlava a ruce pod hladinou a nastalo zlověstné ticho. Mrtvé tělo vytáhli hasiči až po několika hodinách. Obraz mizící hlavy a ruky se mi vracel noc co noc několik týdnů.

 

      Setkání třetí.

     Indie, Mumbai.  V této zemi je prohibice, ale všude kde to jde, se načerno pálí alkohol z rýže. Bylo krásné slunečné ráno a zrovna jsme se blížili k přístavu. Město se teprve probouzelo k životu, tak že byl docela mírný provoz. Cestou jsme si povídali, když se opět objevil ten zvláštní pocit a hučení v hlavě. Chtěl jsem říci řidiči, aby zastavil, ale stihl jsem mu jen položit ruku na rameno. Z křižovatky na pravé straně silnice se vyřítil nákladní vůz, který řídil opilý řidič. Vjel na chodník a dobrých padesát metrů jel po chodníku u přístavní zdi, kde spalo několik desítek přístavních dělníků. Celkem jich zůstalo ležet v kalužích krve dvanáct a dalších patnáct bylo raněno. Doprava zůstala stát a tak jsme museli čekat, dokud policie neuvolnila cestu. Trvalo půl hodiny, než zkrvavená těla dělníků přikryli a další půl hodiny než uvolnili cestu. Noc co noc se mi vracel obraz krve a bezvládných těl po mnoho týdnů.

 

    V životě lidí nastane období, kdy se začnou o smrt zajímat. Přečetl jsem mnoho knih a hledal jsem souvislosti a podobnosti. Dočetl jsem se v několika knihách, že smrt přichází zleva. Zvláštní je, že když zpětně přemýšlím o svých zážitcích, tak je to pravda. Tank přejel z pravé strany na levou a i u motocyklisty to bylo z levé strany. Chlapec na bruslích měl otvor na své levé straně. Nákladní auto v Indii jelo také po levém chodníku, protože v Indii se jezdí vlevo. Třeba je to jen náhoda. Jen jsem si ještě uvědomil, že babička než umřela, odháněla cosi levou rukou a říkala, jdi pryč. Třeba je to všechno jinak, ale to se dozvíme jen, až přijde náš čas.



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 21.7.2013 > Tak tohle je fakt hustý.
<reagovat 
Světlonoška (Občasný) - 21.7.2013 > Mám z toho husí kůži.
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 22.7.2013 > Světlonoška> Já vím, že je to nezvyklé téma, ale bohužel to tak je. Díky za zastavení.
<reagovat 
Marten (Občasný) - 22.7.2013 > Určitě je to na zamyšlení. Husí kůži nemám, ale divný pocit ano. I tak myslím, že je to dobré.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 22.7.2013 > Marten> Díky moc.
<reagovat 
čtenář Nostradáma - 22.7.2013 > Smrt přichází zleva. Je to pravda. Je.
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 22.7.2013 > čtenář> Díky za zastavení.
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 22.7.2013 > Je to zvláštní, ale něco na tohle téma jsem nedávno někde četla. I když dost drsné, tak líbí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář Martina - 22.7.2013 > Už dlou jsem nečetla nic tak hrozného. Ale k zamyšlení to je a dobře napsané také.
<reagovat 
Čtenář - 23.7.2013 > Velmi zajímavé téma. Moc takových jsem tu nečetl. "D"
<reagovat 
čtenář Luděk - 23.7.2013 > Něco o tom vím. Je to pravda, smrt přichází z leva. Dobré a určitě k zamyšlení.
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 23.7.2013 > Opět parádní počtení!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 23.7.2013 > sadaf> Diky moc.
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 23.7.2013 >
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 23.7.2013 > PetrSuk-Zbraslavský> Diky moc.
<reagovat 
Čtenář - 23.7.2013 > Nemyslím,že jsi vybral dobré téma. Mám z toho divný pocit.
<reagovat 
Mima (Občasný) - 24.7.2013 > ....nikdy jsem neslyšela, že "smrt přichází zleva"....Divnou shodou okolností jsem v novém zaměstnání právě dnes poprvé v životě viděla mrtvého člověka..., ženu..., ležela náhodou na levém boku...Nějak si myslím, že "levý směr" nesouvisí jen se smrtí, ale i s životem..., a nejen "s tím vším" okolo člověka..., šroubovice DNA,RNA, "poruchy" genetické...Nevyznám se ve vědách žádných, v astrologii, astronomii, filosofii, psychologii, biologii, matematice, fyzice, chemii...., má možná  "levá konstelace" všeho možného i nemožného zřejmě svůj tajemný smysl....I v ezoterice a podobných "disciplínách", pohybem virgule počínaje...Významný je nejspíš nějaký "výchozí bod"..., o kterém toho nikdy nevíme dost, "neřkuli nic", musíme si jej domyslit....I čas, nejen na hodinkách, který "běží teoreticky tam i zpět", i různými směry v prostoru, prostorech......, a "výchozích bodů" může být taky nespočet..."Husí kůže" je namístě, neznámo netušené je s námi "dnes a denně".....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 24.7.2013 > Mima> Děkuji moc za zastavení. To že smrt přichází zleva, jsem našel v několika knížkách. Je možné, že na tom něco bude. Hezký den.
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 24.7.2013 > je to silný, jedna z tvých nejsilnějších a nejlepších, někde jsem četl, že bolestné věci jsou lekce, asi i tyto otázky jsou lekcemi
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 24.7.2013 > František Vyrut> 

Díky moc a hezký večer.


<reagovat 
sibyla (Občasný) - 25.7.2013 > Hodně dobré...
s tím, že smrt chodí zleva se taky setkávám poprvé. Možné to je.
Já smrt neberu rozhodně jako nic špatného. Je to pouze přechod "jinam". Jelikož jako duše jsme nesmrtelné...tak ...je to vlastně trošku tak, že vyměňujeme tělo jako šaty. Jelikož mám osobní zkušenost s tím, že už jsem pár duší odvedla do světla...tedy lidi, co jsem znala a umřeli a jejich duše za mnou přišla...asi některé věci vidím jinak, nicméně i tak to pro mě bylo náročný a i jsem někdy u toho bulela...za ně...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 26.7.2013 > sibyla> Děkuji moc. Bez lidí jako jsi ty, by tu byl chaoz a zmatek. Je dobré když nekdo umí pomoci.Je to dar a Bůh to tak chtěl.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 26.7.2013 > lada34> No dar....beru to tak, jak to je...toto umím...ale je pravda, že některé dary jsem dostala.
:-) A jsem za to vděčná.
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 26.7.2013 > Ohledně braní dětí na pohřeb nevím....možná se jich zeptat, zda chtějí...ale smrt i zrození je součast života, zavírat před tím oči je nesmysl...
ohledně těch dětí vždy asi citlivě podle té které situace.
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 26.7.2013 > sibyla> Máš pravdu. Já mám dvě dcery a každá k tomuto tématu zaujala jiný postoj. Chce to řešit podle okolností a hlavě tak, aby to pro děti nebylo traumatizující.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 28.7.2013 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 28.7.2013 > Zeanddrich E.> 

".apropo, nechci být šťoural, ale v tom třetím případě - chápu-li to dobře, pro ty ležící později přejeté u té zdi- to auto

 

 

 přijelo zprava, nebo ne :) ? A v zemích, kde se jezdí vlevo, se protijedoucí automobily všeobecně srážejí spíše zprava.. ..neumírají i při těchto nehodách lidé  ?

."


<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 28.7.2013 > Zeanddrich E.> 

Asi jsem to špatně popsal. Auta jezdí vlevo, ale on přejel do protisměru. To se smrtí zleva jsem se dočetl, tak že nevím zda je to na 100procent. Jinak díky moc za zastavení.

PS. teď jsem viděl v telce pořad o smrti a ono to vypadá, že asi to bude vše jinak. Nebo spíš když vědci něco nemohou vysvětlit, tak řeknou že je to obranný mechanismus. Docela mi vadilo, jak moc se snažili přesvědčit, že nic potom není. Myslím si ale, že důkazů by se našlo dost. No nevím. Díky.


<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 28.7.2013 > lada34> 

"..k té druhé části Tvé poznámky: ..vědci jsou prostě  „věcdci", a kdyby jich nebylo, kdo

 

 

 by nás zde na Zemi držel při zemi.. :)); posílám Ti jeden odkaz e-mailem, nevím, jestlis to zde našel... :) .

."


<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 25.7.2013 >

Z lava na tom niečo bude

 

Videla som jednu haváriu (chcela som vtedy skočiť pod auto - to je dovod, preco som havariu videla celu, lebo som sledovala vozovku)

 

Chlapec so 4mi, ci tromi spolužiakmi oslavovali maturity, išiel ˇ(zrejme opitý) rýchlo na skoro prázdnej ceste - to som sa dozvedela neskor. Jedna slečna prechádzala na druhú stranu, ešte som si hovorila, že auto je v správnom pruhu, lebo ju minie.

Avsak tesne pri nej zatočil (dolava) rovno na nu, zrazil ju (vyhodilo jun nad auto, bola úplne rovná, otočila sa nad autom vo vzduchu a dopadla plochou na kolajnice lelektricky, prezila, amputované nohy), presiel cez kolaje do druheho pruhu vozovky a tam zrazil auto protiidúce - zabil svojho spolujazca - spoluziaka a teraz nepamatam, ci aj vodica toho auta protiidúceho. (protiidúce auto bolo v poloho zlava, co ich akoze zrazilo, i ked vlastne oni zrazili to auto)

Dost zvlastna vec, ked sa take stane v case, ked si to clovek chce hodit.

Ja som mala byt pod tym autom, nie oni.

Ked by som mala byt sarkasticka, ci ako, tak mi osud dokonca prihral problemove auto, aby som neskocila pod voz niekomu celkom nevinnemu... zle som stala, ja som stala zprava! tam bol problem :)

 

 


Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 25.7.2013 > maxima gali> Děkuji moc za zastavení. Já jsem se to dočetl, že zleva. Myslím že to tak bude, protože jsem to našel na více místech. Ještě jednou děkuji.
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 28.7.2013 > maxima gali> 

"..já bych spíše řekl, že Ti bylo ..Prozřetelností  tímto naznačeno, že je dost i těchto  nehod  „nechtěných", a že

 

 

 tedy nemáš  „blbnout" Jestlis to myslela opravdu vážně, uvědomila jsi si tehdy, že při snaze se Ti vyhnout mohlo v nějakém „osobáku" zahynout i třebas 5 lidí, + další v nějakém autě v protisměru ? A téměř  bych se vsadil, že zrovna Ty by jsi zůstala  „..živá"; ..  .

."


<reagovat 
 Mima (Občasný) - 29.7.2013 > maxima gali> ..ráda Tě po delší době zase "slyším, vidím..."!!!......Přiznám se, že na nové příspěvky v této rubrice nemám dost času, chci si ty Tvé přečíst v klidu, ta autentičnost, a vypravěčský styl...., jeden z nejpůsobivějších zde....Co píšeš o pár řádek výše...., nekomentuji, nepřísluší mi to....Jen pokud jde o sarkasmus, taky o něm život velmi často je....., a bůhví o čem všem ještě dalším a proč....Zdravím !!!....
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 23.7.2013 > Smutné,ale příjemně napsané.O té smrti zleva bych dost pochyboval.Tvé zážitky jsou drastické,ale jsem přesvědčen,že na pohřby by se děti brát měli.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 23.7.2013 > P.V.Ctihodný> To urcite ne. Tentokrat jsou to opravdu me zazitky. Diky moc.
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 26.7.2013 > lada34> Co "určitě ne"?
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 26.7.2013 > P.V.Ctihodný> 

Určitě nebrat děti na pohřeb. S tím plně souhlasím.Díky.


<reagovat 
 Mima (Občasný) - 29.7.2013 > lada34> 

...jen poznámka k otázce, zda by se měly děti brát na pohřeb... Už z toho slova "brát" je jasná odpověď, je to naše volba, ne dětí, a ptát se jich, zda chtějí!!!???..., když "vůbec netuší" , o co jde...? Nabízí se otázka další, bývají totiž přítomny i při dělání hrobečku pro milovaného svého křečka Pepy třeba...., a je nutno jim to nějak vysvětlit..., a prožívají podobné velké smutky již velmi záhy, nepřipraveny.... Když to téma s dovolením odlehčím..., já jsem kdysi jako malá narušila trochu vesnický smuteční obřad hlasitou otázkou, ..." proč má pan farář tak dlouhou sukni...?..."..., ale pak jsem doma kladla ještě další otázky, začínající slůvkem "proč", a "jaktože"....,složitější, a bylo třeba mi dále nějak odpovídat....Ono se děje v těch dětských hlavinkách toho mnoho... Mají oči i uši všude, i když se to nezdá....A někdy "velkým obloukem" si dokáží spojovat dojmy a pojmy, kterým se dříve, či později nevyhnou....A všechno je to velmi individuální...V některých případech děti nevnímají rozdíl například mezi svatbou a pohřbem... Při nových manželstvích z "rozloučených rodin", s novými tatínky či maminkami...., při 50 ti procentní rozvodovosti...., nové babičky, noví sourozenci.....Je to složité pro všechny..., ale děti se často vyrovnávají se složitostmi překvapivě pragmaticky, nic jiného jim nezbývá, ale nějaké vysvětlení prostě potřebují..., pokud možno logické....Má dcera mi kdysi velmi dávno sdělila....."...mami, že je to tak...?..., nejdřív umře děda, pak ty s tátou, a pak teprve já?....Myslím, že jsem to tenkrát nějak "zahrála do autu", a upozornila ji na to, že po večeři bude ještě zmrzlina.....Aby jí to při usínání "nepřemýšlelo" o tom, na co není připraven nikdy nikdo... 

 


<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 29.7.2013 > Mima> U nás to proběhlo nejprve u křečka, pak u morčete a rybiček. Tech proč a vysvětlování bylo také mnoho. Prababičky zemřely když byly ještě malé.Trochu to komplikovala babička s názorem že zvířátka šla do nebíčka, ale nakonec to možná bylo pro ně srozumitelnější. Děda zemřel v podstatě až když obě děvčata byla velká. Myslím že byly také připravené proto, že mám doma spoustu literatury jako "Život po životě, Život před životem, Tibetská kniha mrtvých, Příběh Lopsanga Rampy"  a podobně a to vše přečetly již v pubertě. Udělaly si na to svůj názor a dost jsme o tom spolu mluvili. I když kdo na takovou věc může být připravený. Díky za zastavení.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 28.7.2013 >

"..jo, málem bych znovu zapomněl poznamenat, že se mi líbí, jak

 

 

 

 píšeš.. ..relativně jednoduchým jazykem, zato obsah bývá „..silný"; .. :).

 ."


<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 29.7.2013 > Zeanddrich E.> Díky moc , odkaz jsem našel a část jsem přes víkend už přečetl. Je to zajímavé v každém případě. Ještě jednou díky.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
0 0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 34 35 36 38 39 40 41 42 43 44 45 46 (47) 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 89 90 91 92 94 95 96 98 100 101 102 104 105 106
107 109
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter