Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Podivný sen. z kolekce Povídky
Autor: lada34 (Stálý) - publikováno 4.1.2014 (10:28:10)
další>

     Bylo mi třicet let, měl jsem dobře placené místo a užíval si života. V podstatě byl život pro mne jedna velká oslava. Ale to se mělo změnit.

   Ten den začal jako každý jiný běžný den. Vstal jsem v půl sedmé, sprcha, malá snídaně a šel jsem na autobus.  První co mne překvapilo, že autobus nepřijel. Jezdím touto linkou již pět let a nikdy nevynechal.  Bylo to zvláštní, jak mne to vyvedlo z míry. Za pět let jsem nikdy nepřišel pozdě.  Bylo půl osmé a dav houstl. Konečně přijel autobus. Podařilo se mi zaujmout místo u okna a netrvalo dlouho a usnul jsem. „Halo pane, konečná vystupovat,“ ozval se řidič a já si všiml, že autobus je úplně prázdný. Vyskočil jsem z autobusu a s hrůzou jsem zjistil, že vůbec nevím, kde jsem. Se syčením se za mnou zavřely dveře a autobus zmizel v oblacích prachu a kouře. Otočil jsem se za ním. „Tři sta třicet trojkou já přeci vůbec nejezdím,“ napadlo mne, „asi jsem nastoupil do jiného autobusu.“ Díval jsem se na potrhaný a počmáraný jízdní řád a nepodařilo se mi vyčíst vůbec nic. Přede mnou byla jen holá pláň a v dálce do ruda zbarvené kopce. Otočil jsem se a po silnici a zastávce nebylo ani památky. Kolem dokola jen pustina, bez jakýchkoliv známek života. Začal mne svírat podivný strach. Pojednou se ke mně přiblížil šedovlasý stařík. „Dobrý den, pane,“ oslovil jsem ho, „Nevíte, kam jsem se to dostal?“ „Copak ty to nepoznáváš, ty vážně nevíš, kde jsi?“ Zakroutil hlavou a upřeně se na mne díval. „Nevím, opravdu nevím,“ odpověděl jsem, ale ihned jsem začal tušit, že asi vím a dostal jsem opravdový strach. „Tak že je konec a já patřím sem,“ zašeptal jsem spíš jen tak pro sebe. „Ještě není konec,“ odpověděl stařík, „jen jsem ti chtěl ukázat, co by tě mohlo potkat.“

  Probudil jsem se. Byl jsem zpocený, hlava mne třeštila a měl jsem sucho v ústech. Podíval jsem se na hodiny a bylo za tři minuty půl sedmé. Stál jsem deset minut ve sprše a přemýšlel o podivném snu. „Vždyť jsem včera skoro nic nepil,“ přemýšlel jsem, ale na nic rozumného jsem nepřišel. Jenže prožitek snu byl tak silný a tak skutečný. Rozhodl jsem se, že vše ve svém životě změním.

    A myslel jsem to doslovně.  Podal jsem výpověď ve firmě na nebankovní půjčky, protože jsem již dlouho cítil, jak je to vůči lidem neseriozní. Hned druhý den jsem zavolal svou přítelkyni, že s ní odpoledne nutně musím mluvit. Dlouho jsem se otázkám svatby a povinností vyhýbal, ale myslím, že nastal čas to změnit. Byla velice překvapena a asi půl hodiny na mně visela jak klíště a nechtěla mne pustit. Ale myslím, že největší radost jsem udělal rodičům. Kdysi jsem se s otcem pohádal a déle jak dva roky jsem rodiče neviděl. Koupil jsem velkou kytku růží, láhev Tulamorky a zazvonil. Otevřít mi přišla maminka. Omluvil jsem se, dostal výchovný pohlavek a pak už jen plakala, že mne zase vidí. Otec vstal, prohlédl si lahev, pokýval hlavou a řekl: „Vítej doma ty tvrdá palice.“ Pak jsem jim představil Danu. Objímání nemělo konce.

   Dnes je to již mnoho let. S Danou jsme se opravdu vzali a máme dvě, skoro dospělé dcery. Já pracuji jako technolog ve dřevařském závodu a moje žena jako recepční v místním penzionu. Již nikdy se mi nic podobného nezdálo, a přesto na ten divný sen často myslím. Nejsem nábožensky založený, ani na takové věci moc nevěřím, ale co kdyby. Jeden nikdy neví.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
lada34 (Stálý) - 4.1.2014 > Autor tento příběh zveřejnil před několika lety v nějakém časopisu pro ženy. Samozřejmě trochu jinak popsaný. Já sám jsem měl o pekle trochu jinou představu, ale slyšel jsem něco podobného již z více míst. Nedokáži posoudit kde je pravda. Možná, že jde jen o fantazii a představy daného člověka.  
<reagovat 
mystikus (Stálý) - 4.1.2014 > hlavně, že neprožíváš peklo života, ale naopak, můžete si užívat plnými doušky života, život je kouzlo vesmíru a beztíže pocitů i s gravitací zemskou. Yeah.
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 4.1.2014 > mystikus> Děkuji moc za zastavení.
<reagovat 
jarra (Občasný) - 4.1.2014 > Nádherné.
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 4.1.2014 > jarra> Děkuji moc za zastavení.
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 4.1.2014 > fajn, nedávno jsem měl sen, kde se to hemžilo nenávistnými / skutečnými / postavami, tak jsem zvědav, co z toho vzejde - nemyslím na tvorbu
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 4.1.2014 > František Vyrut> Děkuji moc za zastavení. Mám vyzkoušeno, že pokud se sen opakuje několikrát, tak je to varování. Musíš pak něco v životě změnit, dokud sen neustane. Díky a hezký den.
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 4.1.2014 > Moc mne zaujal ten popis. Opravdu dobré.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 5.1.2014 > vilma999> Děkuji moc za zastavení.
<reagovat 
čtenář Petr - 6.1.2014 > Také se mi zdálo o pekle, ale bylo to tam trochu jiné. To asi neví nikdo.Dobré.
<reagovat 
Marten (Občasný) - 6.1.2014 > Dobrý popis,dobrý příběh.Hezky napsané.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 6.1.2014 > Marten> Děkuji za zastavení.
<reagovat 
EmptyRoom (Občasný) - 7.1.2014 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 8.1.2014 > EmptyRoom> Děkuji moc za zastavení.
<reagovat 
fernet=kranad (Občasný) - 6.1.2014 > ...no tak se vymáčkni, Láďo.
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 6.1.2014 > fernet> Nějak jsem nepochopil co jsi tím myslel. Trochu do mne strč.
<reagovat 
 fernet=kranad (Občasný) - 8.1.2014 > lada34> Ta pustá krajina je fajn, to jo. Trochu jsem postrádal živější líčení vlastního snu se snahou "nic tam nevkládat" v kontrastu s Tvou interpretací. Je samozřejmě na Tobě, jak to napíšeš, ale mi prostě nesedí takto jednoduchý "návod jak si sáhnout do svědomí", pokud hrdinovi opravdu způsob vydělávání peněz přinesl výčitky, snad by se to dalo ztvárnit......To by mohl bejt vděčný materiál, takové rozbouřené svědomí naráz rozcitlivělé duše, většinou nás systém zpracuje v opačném směru.....
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 8.1.2014 > fernet> Já sám jsem měl o pekle trochu jinou představu. Tohle je dle vyprávění a moc detailů mi neřekl. Jen to popsal jako suchou prázdnou pustinu kde vlastně nic nebylo. Zvláštní je jaký vliv to na něm zanechalo. Hlavně velice zvláštní pocit strach z čehosi nehmatatelného a neviditelného. To prostředí prý bylo děsivé svou prázdnotou. Možná že by to chtělo víc rozpracovat, to máš asi pravdu. Jenže těch informací je opravdu málo. Díky za zastavení.
<reagovat 
fernet=kranad (Občasný) - 8.1.2014 >
Body: 4
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 8.1.2014 > Pár gramatických chyb, ale jinak velice zajímavé.Trochu mi to připomnělo cestu z Pekla do Nebe v knize VELKÝ ROZVOD od C.S.Lewise.
P.S.:Krátce před zapnutím počítače jsem si koupil sešit na sny...
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 8.1.2014 > P.V.Ctihodný> Díky moc.
<reagovat 
čtenář Marta - 8.1.2014 > Popis je dobrý. Čtu ty poznámky a nemyslím, že by bylo dobré zabředávat do nějakých vymyšlených detailů. Každý má své peklo v sobě a každý to vnímá jinak.
<reagovat 
 fernet=kranad (Občasný) - 8.1.2014 > čtenář> Dyťt jo. Nerad bych opakoval cokoliv, co píšu jinde, zde jsem ale jasně řekl, že "krajina" je působivá. Dokážu si představit soubor takových textů, které pak slouží k argumentaci ve prospěch té, či oné přestavy (teorie, doktríny, ideologie...) nebo odborníkovi typu R. Moodyho. Klobouk dolů před takovou prací - systematickou, systemizující....Ale literární text, to je něco jiného, tam prostě vstupuje autor, ať chce, či ne, takže ten vklad je to, o co mi jde. My nemáme šanci téměř cokoliv bezprostředně sdělit, jen artikulujeme. I ten vypravěč měl pouze omezené prostředky, jak to sdělit. I tam už je prostě interpretace. A už dříve jsem vysoce oceňoval Láďovu metodu, takový pietní přístup k vypravěči, jenže! Vždycky tam pořád zbývá dost vět "o tom, co si o věci myslí autor". Jsou tam. A já jako čtenář prostě chci být brán vážně a ne jako žáček ve škole. Nebo spíš v nějaké "hodině etické výchovy".
Možná, že by stačilo přeřazení mimo "povídky", protože jinak prostě čtenář "názor" vyžaduje. Třeba podvědomě. Pokud jde ale o obdobu "Neuvěřitelných příběhů", tak mlčím, jen mi je líto původního vypravěče. Jinak: číslo 333 - fakt to říkal nebo jde o variantu na 666? No a ten "stařík"? Opravdu ho "nijak" nepopisoval? No ale aby bylo jasný jak to vidím v rámci zdejších stupnic a nevytáčel se jenom, tak:
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 8.1.2014 > fernet> 

Ptal jsem se na ty samé věci. To číslo autobusu si pamatoval přesně. O čísle 666 vůbec nemluvil. Toho staříka popisoval asi takto: Jakoby byl v mé hlavě. Když bych to měl popsat tak nevím co měl na sobě, jen vím že to byl stařec, ale tvář nebo oblečení vůbec nevím. Ani jsme nemluvili, jakoby ten hlas byl uvnitř mé hlavy. Stačilo pomyslet.

PS koupil jsem si knížku INFERNO. Autor Dan Brown. Je tlustá, má přes 400 stran, tak třeba nějaké informace načerpám. Díky.

Ještě jsem mimo toto téma. Kdysi jsem se zajímal o průvodce smrtí. Od knížky kniha mrtvých až po obrazy Hieronymuse Boshe. Zaujala mne tam postava s trumpetou. Vypadá tak trochu jako tučňák a trumpeta jakoby vychází přímo z hlavy. Údajně pokud ho neslyšíš hrát, tak je to dobré, jakmile jej uslyšíš, je konec. Mluvím o tom, protože v jednom z vyprávění jsem to zaznamenal u člověka, který o tom vážně nic nevěděl. Prostě divné.
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 7.2.2014 > fernet> 

"...č. 333 je číslem  „zesílené"  „kristovské" energie (( ..psal jsem o tom i zde na Totemu -, mimo jiné, ve fóru na

 

 

 

 sklonku roku 2012 v jedné  „nekonečné" ..diskuzi s Logerem .. )). Já tomu tedy rozumím tak, že ten sen ..jednoznačně vycházel z ..dobrého zdroje.

."


Doporučil 
<reagovat 
 fernet=kranad (Občasný) - 8.1.2014 > lada34> Díky!
Pokud chceš načerpat info o umění manipulace, pak jo, Dan Brown. Psát thrillery umí. Doufám, že ti jde o něco jiného. Třeba zkusíš Junga. A ten trumpetista skutečně může být archetyp. Ano, představy pekla jsou rozšířené všeobecně, podle antropologů neodvislé od kulturního okruhu, ale.....co je "zevnitř" a co "vně"? A existuje "vně" dostatečně objektivně? P.S: 34 je Tvůj ročník? Já jsem si vědom toho, že takové příběhy jsou strašně cenná látka, škoda pro Totem. Takový Šabach by z toho udělal trhák (a četl jsem zrovna jednu jeho "mystickou" povídku se psy, narážkou na dávné rituály, komplikovanou "spravedlností".....)
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 8.1.2014 > fernet> Pak ale dávají některé věci význam. Ještě k té k nize. Je tu napsáno že veškerá zmíněná díla a popisy, teorie a historické odkazy jsou reálné. Díky za info a čas. Myslím že to chce nastudovat a připravit na rozsáhlejší dílo.
<reagovat 
 fernet=kranad (Občasný) - 8.1.2014 > lada34> PŮLPEKLO, bomba!
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 8.1.2014 > fernet> Hledal jsem na netu linku 333. Jedna je v Praze z Kačerova  a druhá v Ostravě k letišti. Nemá to asi žádnou souvislost , prostě jen tak.
<reagovat 
 fernet=kranad (Občasný) - 9.1.2014 > lada34> Ano. 666 jako číslo bestie znáš. Je to ze Zjevení sv. Jana, poslední kniha Bible, zvaná Apokalypsa (ale tento termín spíš znamená literární žánr, takových pojedání bylo známo ve starověku víc a novověk se pak inspiroval, takže nejde o ojedinělé proroctví. S tím proroctvím je to vůbec složité, spíš šlo o alegorii římského útlaku). Filozofie sv. Jana (snad stejný autor jako u Evangelia), je "evropštější", na rozdíl od synoptiků (autoři ostatních evangelií) vychází z řecké, "racionálnější" filozofie, proto taky ty konkrétní symboly (Logos, čísla apod.). Pak tedy, většinou povrchně, je 666 symbol satanův.
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 9.1.2014 > fernet> Díky vyhledám co půjde. Hezký večer.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 9.2.2014 >

"..děláš to dobře, Laďo. Nenech se  ..otrávit případnou

 

 

kritikou ohledně ..nemístnosti žánru, ..., apod. ..; .. .

."


<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 9.2.2014 >

"

 

."


<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 12.2.2014 > Zeanddrich E.> Díky moc za podporu.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
0 0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 34 35 36 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 (79) 80 81 82 83 84 85 86 87 89 90 91 92 94 95 96 98 100 101 102 104 105 106
107 109
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter