|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
"(( (( .. ..nepříliš rytmický zvuk motyky, časté přestávky; znuděně znějící mužský povzdech.
..- Zvuk blížících se rychlých kroků člověka na písčité cestě, zjevně majícího na nohou nějakou těžkou obuv, zřejmě pohorky. Zrychluje se práce motyky, povzdechy pracující osobyy zcela ustaly. Spěchající kroky se zastavily.
Postarší rovněž mužský hlas, Udýchaně:
- Dobrý den, pane. Prosím vás, támhle dole za tím remízkem je zastávka úzkokoleky, že ?
Zvuk motyky ustal. Muž si zřejmě..rovná záda.
..i ..p
- Ale máme dneska zase vedro, co ? Nesprchne a nesprchne.. .
- Jo, to máme. Ale slyšel jste, co jsem se vás ptal ? Ve 14:19 mi to jede na Prahu, a je již .. ..je již 14:15.., 14:16 !!
- Nejde o to, že bych čekal z těchle brambor nějakou úrodu. Ale člověku to nedá, a i v mém věku nějaký ten pohyb potřebuji.. .
- Pane, jste hluchý ? Ptám se vás, zda taámhle dole za tím remízkem je vlaková zastávka !Jede to již ve 14:19 !!
-Důležitá je psychohiygiena. Tady na samotě uprostřed divoké přírody člouvěk musí dodržovat nějaký řád a velmi přísná pravidla, jinak by to jeho psychy ka brzy odnesla. Například dnes vy jste teprve druhý člověk, který tudy prochází.. . A to je přitom léto, a ještě k tomu sobota ! Znáte to: ..zachovej řád, a řád zachová tebe.. .
-Pane !! Zdá se, že vaše psychika to již odnesla, řád neřád. Ptám se vás ji ž poněk olikáté, zda támhle dole za t í m remízkem.. ..moment, co to houká ?!
-TO JE.. to je lokálka támhle dole, pokud je zasávka prázdná, tak tu vůbec nezastavuje.. .
-Já.. ..já bych vás nejraději uškrtil chlape!
-Na to naštěstí nevypadáte, a já jsem navíc bývalý šampion ve volném stylu. ..Další vám jede již v 16:19, tak si to tak neberte.. . Poj´dte, na usmířenou vás zvu na můj višňák, a i nějaké to uzené s chlebem a papričkami, ..., a tvrdej sejra se najde.. .
Malátné, ale zjevně spokojené hlasy - hlasy vyzařující pohodu,; zvuk mlaskajících karet o stůl, ..., mlaskající ústa k tomu, jeden z mužů si říhne. ..,apod. :
-..Ty, Tondo, a neujede mně to zase ?
-No a i kdyby? Další ti jede ve 22:19.. . Anebo potom ráno v 06:19. ..Nebo v 08:19, a potom v 10:19.. . Kam spěcháš? Jsi přeci v důchodě, bába tě doma štve, jak říkáš, a sám také říkáš, že sis už dlouho takhle nepokecal ..o vojně, o politice, o rybách, o fotbale, o včelách.. . A karty by sis také nezahrál. A do hospody tě stará také nepouští, a abych nemluvil jen o tobě, já se zase do žádné tady v širokém dalekém okolí nedobelhám.. .
-((Přívětivě)) Ty, Tondo, ty jsi ..darebák. Že tys mně to odpoledne nechal ujet záměrně !
- No tpo jo. Byls totiž v tom rizikovém ..intervalu časovém pásmu, kdy sis během z kopce mohl způsobit úraz.
- Aha.. .Takže jsem měl vlastně štěstí, že jsi zrovna venku okopával ty brambory.. :).
- Tak prrr, to zase ne. V tom je právě ta moje pevná vůle až askeze, smysl pro přesnost, a pro jasná pravidla. Já si totiž nejdříve asi 30 minut musím masírovat kolena, abych se vůbec pohnul, a ty brambory vycházím okopovát jen o víkendu, a to vždy přesně 15 minut před příjezdem vlaku !
..
.. ))."
|
|
|