Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 19.3.
Josef
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci "Výhodu měli Brňané před Švédy hlavně v tom, že mohli být při boji doma nebo ve sklepě. z kolekce nezařazen
Autor: Zeanddrich E. (Stálý) - publikováno 25.7.2017 (13:22:00)
následující v kolekci>

"(( 


F.ridrich II. Veliký během sedmi leté války psal v zimě svému bratrovi dojímavé dopisy, aby ho přiměl s jeho vojskem k rodinné výpomoci.


Fridrich II. Veliký si po nástupu na pruský trůn ponechal ve funkcích i ty generály, kteří ho v minul.osti chtěli nechat popravit, a vyslouži si tím jejich dalekosáhliou věrnost a oddanost na bojišti i v jeho politice.



Trojkrejcar některým lidem škodil na duších, a tak by na všech lichých platidlech měla být nejméně č í slice p ět .


Císař Franc Josef vstával do své ho úřadu ve čtyři ráno, a tak nám to, celému bývalému rakousko uherskému národu po něm již zůstalo, narozdíl od všech anglických zemí a Franci e .


Sisi vadilo, že jako císařovna musí podle dvorské etikety nehorázně plýtvat vysokými rukavicemi a jezdeckými botami , a tak to potom zatrhla.


Císař Franc Josef se např. proslavil i tím, že měl ty samé zašívané spodky po téměř 60 let svého úřadu.




Nevzdělané venkovské obyvatelstvo ještě i 20 let po Rakousku uhersku šířilo pomluvy , že za Rakouska bylo lépe, nežli teď.



Když cisaři F. J. řekli v r. 1914, že rakousko-uherská vojska dosáhla v Haliči významného úspěchu proti Rusům, tak jim odpověděl, že tak to začíná vždycky.


F.ridrich II. Veliký si nechal stát stan ve Slezku i po válce, a zval si tam vyslance z Evropy, aby na ně udělal dojem při jeho plápolající svíčce ve větru.


F.ridrich II. Veliký zrušil v Prusku cenzuru, a stal se tak v.ýjimk ou    v jeho době.


F.ridrich II. Veliký , když jeho lid o něm četl pomluvy na plakátu na vratech, nechal zastavit koně, a nechal ho pověsit více dole, aby na to lépe .viděli .




Výhodu měli Brňané před Švédy hlavně v tom, že mohli být při boji doma nebo ve sklepě.



Voltaire napsal Fridrichovi . obdivné dopisy o jeho cenzuře, kterou nechal zrušit.



K arel Veliký postupoval v Evropě tak, že poslal napřed veliké kláštery, které byly i školami a hospodářskými centry.


 



F.ridrich II. Veliký před kaž dou bitvou psal do rána básně a meditoval, a tak se dožil pokročilejšího věku než ti , co tam padli.



Kateřina Veliká byla Němka, ale přitom u dvora silně nutila své okolí mluvit rusky


Obyvatelům Slezka to mohlo být docela jedno, protože Prusové také mluvili německy, a navíc daně stejně vždy platili tomu, kdo si je dobyl.


V době třicetileté války vojska zabavila úrodu venkovskému obyvatelstvu i několikrát do roka, takže je potom přestávalo bavit pracovat až do úmoru na polích.


Jan Ámos Komenský je v Brně a okolí všeobecně neoblíben, protože na ně bezohledně poslalŠvédy v r , což se mu dá je n stěží odpustit.


Měšťane vyrazili z Brna k protiútoku např. tehdy, když po bouřce uvízliŠvédi v zákopech až po krk v blátě, a když měli zvhlá děla i muškety .


 


Švédi se podkopali pod město, ale BrŇáci je slyšeli, i když nebyli vidět, a prokopali se jim naproti.




Brno zůstalo neporaženo, a to se dodnes odráží v jeho sebevědomém smyslu pro humor a i v divadle.



Rozdíl oproti Praze byl v tom, že Pražané zapomněli, že mají díru v hradbách na Hrad čanech, ale Brňané si ji u kostela sv. Tomáše s vypětím sil včas zazdili.







))."



Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Stálý) - 25.7.2017 > "


."
<reagovat 
Čtenář - 27.7.2017 > ND v Brně? Tam v premiérách uvádějí nového Landu, že? Ještě nějaký brněnský humor, prosím. A ať jim vydrží.
<reagovat 
Li-po (Občasný) - 27.7.2017 > Parádní hodina dějepisu,! :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 30.7.2017 > Li-po> "


..díky :).
."
<reagovat 
čtenář zeandr. e. - 7.9.2017 > "Švédi měli přesilu


asi 28.000 vojáků, a obránců bylo je asi 1 526. Z toho vyplývá, že


jeden Brňák na hradbách porazil průměrně asi 18 Švédů ..:).
."
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 3 4 5 6 7 8 9 13 14 15 16 17 17 18 18 21 22 24 26 26 27 28 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 41 42 43 44 45 47 48 50 51 53 55 56 57 58 59 60 (61) 62 63 63 65 65 67 68 69 70 71 72 73 74 75
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter