Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 19.3.
Josef
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Ad ..případ Helena. z kolekce nezařazen
Autor: Zeanddrich E. (Stálý) - publikováno 17.1.2016 (15:48:45)
další>
"





Ad ..případ Helena.







      Pohádali jsme se s Helenou. Zase. Hádáme se teď často. Téměř každý den. Kvůli hloupostem. Nesnáší například, když jí říkám Heleno. Já vím, že se jmenuje Jana. Ale copak já můžu za to, že se chová jako Helena, a nutí mne to tím pádem říkat !?A to jsem si myslel, že nám to již vydrží , když jsme spolu již čtvrtý rok. Vždycky se to tak   něj jak spravilo alespoň přes noc, ale teď chodívám v noci raději ven. Nesnáším, když na mne někdo řve. Jako dneska. Do hospody se mně nechce, protože jsou tam vždycky nějací lidi, a já v takové situaci nesnáším lidi. A tak většinou chodím po městě. Ale   také nesnáším ..dlouhodobou kosu, teda takovou, která trvá ještě nějakou dobu potom, co mi začne být zima. Nesnáším ale také policajty, kteří mne buď legitimují pěšky, nebo v autech zpomalují a prohlížejí si mne, ..., a tak se většinou stejně vždycky zase vrátím. Jako třeba dneska.



..

..




     Při cestě domů jsem si ve stánku před Smíchovským nádražím koupil lahvové pivo. Teda dvě jako samozřejmě, kvůli rovnováze. To je jako v Bibli, bez toho ..jednoho zákona by tomu ..druhému zákonu  asi ..něco chybělo, ..a taky naopak, to je snad jasné každému, že; a je tedy snad také  jasné každému, že když se kupujou lahváče, že musí být nejméně dva, kvůli rovnováze. To je snad jasné úplně každému, jenom Heleně ne. Samozřejmě.



     Dole v průchodu v pečivu byla asi dneska Věrunka, ale mají už zavřeno. Že jsem si taky nevzpomněl dřív, že tu asi dneska je. Mohl jsem ji -to má ráda -zasée koupit a přinést uzené. Ona nemuže jinam, než na WC. A mohl jsem ji .., dnes poprvé, doprovodit k metru. Ale má doma spokojené manželství, a to já jí nechci narušovat.







     Věra je jiná než Helena. Neříkám, že lepší, na to ji znám jen málo , a jen z jednoho úhlu polohy, jak se říká lidově. Ale je jiná, veselá a jednoduchá, nekomplikovaná. Mám rád nekomplikované věci. To ale neznamená, že bych snad měl nějaké malé  iq ! Naopak, mám ho asi docela velké, i když s někým  od přírody se již měřit nemohu, to je jasné . Známý doktor, se krerým chodíváme v úterý na nohejbal, mně dal jednou nějakej test na 45 minut, když pršelo, a  když těch 45 minut vyp ršelo, tak se jenom na chvíli na to kouknul  a řekl mi potom, že mám iq větší než Georger Buš mladší, teda jako než americkej prezident. A to člověka hned potěší, že by mohl řídit nejmocnější stát světa dokonce ještě lépe, než je řízen teď, to si   nebudu nalhávat. .. .

Tam dole mají pořád teplo, a tak tam obsluhuje většinou jen v tílku s úzkými ramínky.

 Teda ne ten prezident , ale Věrunka, to dá rozum.

 Druhý pár ramínek je od podprsenky. Šíleně jí to sluš í.Prsa má po dvou dětech volnější a větší -nevím, jaké mají číslo, ale to je mně šumafuk, to   mě vůbec neirituje - než Helena, ale to jí sluší také. A sluší jí, jak je na každého přívětivá. A také jí sluší ta vůně teplých koláčků a chleba, se kterýma ji mám spojenou. Je voňavá a přívětivá. Je prostě nekomplikovaná. A nevadí mi tím pádem, že je blonďatá, i když se mně  od přírody vždy líbily hlavně brunetky.. .






       Uvědomil jsem si, že jsem vlastně Věru ještě neviděl od pasu dolů, jak stojí za tím okýnkem. Nebo výlohou s okýnkem, nebo co to vlastně je. Jenom do půlky zadku, od kterýho se ale zbytek dá dost přesně odvodit.To je stejně zajímavé, jak člověk s věkem nabírá zkušenosti. Nebo že bych to měl vrozené, tyhle schopnosti ?




     Zamyšleně jsem otevřel druhé pivo o kovovej rantl výlohy. Otvírák, co tu dlouhý leta býval na šňůrce, urval asi nějakej bezdomáč. I ten další na řetízku potom. Nesnáším bezdomáče. Ne teda jako lidi v určitém nezbytném stádiu našeho vývoje kapitalistický společnosti, to chápu logicky, že mezi námi musí být sociologické rozdíly - abych já mohl mít dva byty, jeden pro nás a druhej prázdnej po bábě pro kluka, až doroste- tak že potom musí být někdo další na ulici bez bytu- , ale kvůli tomu, co dělaj a hlavně ale kvůli tomu, jak se chovaj. A že většinou nedělaj. A taky kvůli tomu jejich věčnému: ..mladej pane, nebylo by pár drobáků ?Nebo cigareta? ..Nebo stravenka? Jako bych já nemusel chodit na obědy, nebo jako bych já vydělával ..40 tisíc. Hnus. Nemluvě o tom, že ..už mnětáhne na padesát, s tím ..mladý pane. Teda vydělávat bych možná i tolik moh, ale to bych musel do svářečskýho kursu, a mně přitom táhne na padesát. Posílám je proto slušně, jak se říká , žebrat někam, s prominutím, ..rovnou před Parlament, nebo rovnou slušně, ..do ..pr.dele, jak se říká lidově. Hnus. Ale dneska je naštěstí kosa, a tak je tu vymeteno. Naštěstí, protože dneska to s Helenou bylo zase ještě horší než obvykle, protože se to logicky  stupňuje, to je každému jasné, po tolika letech manželství. Hnus, hnus !.    Dnes bych snad i ..vraždil. Hnus.



-Promiňte, pane, ale budete si     s sebou brát tu prázdnou láhev ?


Aha, tak přeci jeden, asi jsem to zakřiknul, nebo co. Ale má alespoň malý plus, že mi neřek ..mladý pane.To já totiž dost nesnáším, ale to jsem již říkal, myslím. Nevrle jsem se otočil. Normálně láhve vracím zpátky do stánku, ale ten novej mladej již také zavřel.To by Tonda neudělal, ten by na mne počkal. Tonda je totiž ještě ze staré školy, jak se říká, a navíc je to kamarád. ..Kousek ode mne stál dlouhej vysokej chlápek v lehkým rozepnutým kabátě, ..., sice v čepici a s bradkou, ale na bezdomáče bych ho nehádal. Svetr i kalhoty vypadaly čistě, a na nohou měl značkové kožené boty, ještě o dost lepší, než ty moje. A na boty to já si potrpím, to zase že jo.  Protože říkám to, co říkaval Baťa, nebo Ford, nebo prostě někdo v Americe -než se ukázat ve světě v nedobrých botech, to se raději zujte, a tvrďte všem, že vám boty ukradli. Někdo to tuším říkával i o autech. Když člověk začne myslet americky, je z něj prostě hned ..docela jinej člověk.



-Nebudu, zavrčel jsem.

 

Velice slušně poděkoval, láhev zasunul do nově vypadajícího tmavého batůžku, a pár kroků poodstoupil. Přestal mi věnovat pozornost. Na co tu čeká, přemítal jsem. Na tu mou druhou láhev : !, napadlo mne.

      Začala ve mně opět stoupat zlost. -Promiňte, pane, že se vaám do toho pletu, ale ty problémy, co teď máte s tou vaší Helenou, jsou relativně  běžné, po čtyřech letech vztahu.






Jako   by mne    opařil.

 

..

..

-Promiňte, pane, ale já jen naprosto výjimečně piji více než jedno pivo během jednoho dne. I ta dvě již na mne byla dost, zpěčoval se můj nový známý.


  -Netykej mi zase. Jsem Petr, Petr Skála, zapamatuj si to. Jazyk se mně při sykavkách již méně poslušně ohýbal, a tak z toho vyšel spíše ..pertfskála, ale tohle mi   bylo jedno.


-Za chvíli již stejně bude druhej den, a tak vo co ti de. Já jsem dneska měl už  páté, a to je přitom pondělí, tak žádná křeč. Ale s tou Helenou, to mi teda vysvětli... .


-Jen jsem ti vyřídil vzkaz, Petře, už to nebudeme znovu probírat. A zaplatil jsi již předem, tou láhví přece. Já už opravdu musím.



     Nekompromisně se se židlí odsunul od stolu, postavil se, a šáhnul po svém kabátě na vedlejší židli.


-A taky mi tu trošku vadí ten cigaretový kouř tady. Kontakt na mne máš, tak se případně ozvi.


-Přestanu kvůli tobě alespoň na dnešek kouřit !, zavolal jsem ještě, ale marně.



 

      S těmi pěti pivy a dvěma panáky-musel jsem vypít i ten jeho, protože se fakt nenechal vobměkčit, což jsem tedy nečekal - se mi to trošku motalo.




     Takže kolo zodiaku moje, a kolo zodiaku její. Hrčivě se pootáčejí proti sobě. ...Hrrrc, zapadla ozubená kolečka do sebe, co mi ten chlápek nastavil pro Helenu na dnešek. Hned ji vidím smířlivěji a přijatelněji, a cítím také hned, jak je ona z toho celá překvapená, a že se na mne přestala zlobit. Hrrrc, posouvám jí kousek z předku z podtílka půjčkou od ..nadměrně dobře vyvinuté Věrunky, a hned cítím, jak to Heleně udělalo dobře. A zdá se mi, že i pro Věrunku je to nová zajímavá zkušenost, že ona zase má prsa hned o trošičku zase pevnější po těch dvou dětech. Potěšilo mně, že prý mám v sobě jen samý dobrý matrice, takže tím pádem nemůžu prý škodit, ale jen prospívat. Ale samý dobrý matrice má prý v sobě snad každej, protože jsme to dostali  prý zhůry.  A z tý hůry prý můžeme dostat jen samé dobré věci, protože v tom je prý ten samotnej nejzákladnější základ celýho světa. I  když mi to třeba hned nesecvakne, protože my to třeba očima nevidíme.. . To vlastně říkávali ten pilot Ekzipéry, že nejdůležitější věci na světě nejsou vidět očima.. . Protože pomocí těch matric pro sebe celý život prý tvoříme některé..nejdůležitější věci, které potřebujeme.



     ..Hrrrc, zkouším si nastavit moje kolečka na zítřek, kdy budu na řadě zase já s těmi mými kolečky, abych to nezapomněl. Musíme se totiž v těch posunech střídat, aby to bylo v rovnováze. ..Hrrrc. A dolehl ke mně hned závan takové nové zajímavé velké zajímavosti, že jsem se na zítřek začal těšit jako malej kluk. Tak nějak, jako když mi tata v dětství v pěti  letech  večer  poprvé řekl, že mne ráno s sebou vezme k říčce do kopců na pstruhy, jestli teda ale k tomu dokážu vstát již před půl čtvrtou ráno.. .



   ..Hrrrc, nastavil jsem si nás  oba dva s ..Jaňulkou, teda chci říci s Helenkou,  pro zajímavost rovnoměrně kousek stranou, jako bychom byli chvíli oba dva úplně někdo jinej.. . ..Jééé ! -Tak to mám snad do nejdelšího života , i s ..Jaňulkou, o zábavu postaráno.  Chtěl jsem teda říci s Helenk... ..Ale co vlastně, kdybych jí tak znovu začal říkat Jano. Jano, Janko. Janďulo;

.Jančo, ..., ..Jaňulko, Jaňulinko.. . To bychom se možná spolu usmířili napořád. Je prý docela těžký udržet to nastavené, ale prý to stojí za to.. .




      Mám pro to prý talent a předpoklady, to mne tedy docela   potěšilo, to si tedy  nebudu nalhávat. Nejdůležitější je se střídat a i odpočívat, protože dlouhodobě by to asi neudržel jenom jeden, to je logický. A zajímavé taky je, jak to s tím druhým jménem má velkej vliv. Doprčic, ohledně těch jmen bych se ho měl na to zeptat v dohledné době, než ztratim to číslo na něho.. . Proč jsem vlastně dnes vypil pět piv, to Jaňulka zase asi pozná. Ten chlápek ohledně těch dvou piv denně má asi také recht.




     Teda takhle to dobře a přitom zajímavě to držet, to by mě teda možná nenapadlo.  ..Teda jako když oba chápou, že to jinak nejde.. . Teda jako v tom případě jenom samoz.řejmě, když oba dva to spolu držet mají ještě zájem. To je snad úplně každýmu logický, že. Po čase se prý usadí i všechna ta nekompatibilita, kterou si prý neseme v horoskopech, když to vydržíme, a z toho budeme prý o hodně, hodně bohatší, než jsme teˇd. 





Doprčic, já se snad hned na starý kolena zítra přihlásím i do toho svářečskýho kursu ! .


(( část č. jedna )).



."



Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Stálý) - 10.1.2016 > "


."
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 17.1.2016 > "..pro Salybilla jsem zkusil pokračovat ..selštěji, i když nevím, zda jsem


to s tou ..sedláckostí zase trochu nepřehnal -přinejmenš.ím jedno slovo musím vyhodit, to se ..šíleně příčí mé ..přirozenosti :); navíc si jsem vědom toho, že do


pravého ..pražského selského jazyka to sám ..správně prostě, v dohledné době alespoň, asi nepřeložím..; (:.
. "
<reagovat 
 čtenář Zeanddrich E. (Stálý) - 17.1.2016 > Zeanddrich E.> "..ale aby to někdo špatně nepochopil - ..asi nepřeložím ne proto, že


bych ..pražštinu považoval za něco ..podřadnějšího apod. než např. nějaké ..naše slovácké nářečí, ale jednoduše a prostě proto ne, že to neumím :).
."
<reagovat 
Sallybill (Občasný) - 18.1.2016 > Pražštinu Pražákům. Tohle je přeci úplně jiný literární útvar, než ten, pod kterým jsem psal tu poznámku. Tam ses dopustil úvah natolik niterně surových, že bylo velmi obtížné jen se domnívat, kam míříš. Tohle už má zcela jinou podobu. Není to úvaha, není to povídka... Ta "sedláckost" úroveň sdělení nikam neposouvá a je spíš autorovou manýrou, v tomto případě sympatickou a lehce vtipnou. Důležité je, že ona sdělení, jsou podána srozumitelně. Člověk musí mít chuť(vůli) to přečíst, ale rozhodně nezůstane neodměněn.
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 25.1.2016 > Sallybill> "Ahoj, a díky za za Tvou poznámku - byla pro mne možná důležitější, než sám tušíš.

Původně jsem celý tento ..pokus o změnu sdělovací formy považoval za ..čistou legraci, ale Tvé ..připodotknutí ohledně (( myšleno pravděpodobně ..vyšší)) srozumitelnosti mne přimělO k relativ. ..hluboké




úvaze. Nechat za sebe mluvit P. Skálu (( nebo někoho jemu podobného )) ?Ano, přiznávám, je to lákavé, ..ale na druhou stranu - nezbavím se tím






až příliš své odpovědnosti ? ..Nemluvě o ..oslích můstcích, které by byly stále patrnější a ..kostrbatější.. :) ((...)).

Hezký den zatím, přátelsky Ez Roman. ."
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 25.1.2016 > Sallybill> "Ahoj, a díky za za Tvou poznámku - byla pro mne možná důležitější, než sám tušíš.

Původně jsem celý tento ..pokus o změnu sdělovací formy považoval za ..čistou legraci, ale Tvé ..připodotknutí ohledně (( myšleno pravděpodobně ..vyšší)) srozumitelnosti mne přimělO k relativ. ..hluboké




úvaze. Nechat za sebe mluvit P. Skálu (( nebo někoho jemu podobného )) ?Ano, přiznávám, je to lákavé, ..ale na druhou stranu - nezbavím se tím






až příliš své odpovědnosti ? ..Nemluvě o těch ..oslích můstcích, které by byly stále patrnější a ..kostrbatější.. :) ((...)).

Hezký den zatím, přátelsky Ez Roman. ."
<reagovat 
Sallybill (Občasný) - 29.1.2016 > Ještě osobní poznámka: Přestal jsem používat velká počáteční písmena v zájmenech, protože mi to začalo připadat prázdné a toho pocitu se nemohu zbavit. Žádám tě, pokud to pro tebe nebude problém, vynech je při konverzaci se mnou, a neurážej se nad mými způsoby. Chovám tě v úctě a radši ti to povím, než bych prznil text nesmyslnou a nic nevypovídající grafikou.
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 29.1.2016 > Sallybill> "..neboj, myslím, že já se zase ..tak lehce neurážím, a takovými drobnostmi snad již vůbec ne :); na druhou


stranu ti zase já nemohu slíbit, že si zrovna u Tebe vzpomenu, že bych měl to velké písmeno vynechat, jelikož je to u mne již


nějaký ..autom.atismus :)); ..-vidíš, a teď zrovna také ..:). . Díky za pozn., a hezký den přeji. E zR.
."
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 3 4 5 6 7 8 9 13 14 15 16 17 17 18 18 21 22 24 26 26 27 28 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 41 42 43 44 45 47 48 (50) 51 53 55 56 57 58 59 60 61 62 63 63 65 65 67 68 69 70 71 72 73 74 75
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter