Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Schůzka - Pavel Cvetkov, překlad z bulharštiny z kolekce Seznamte se
Autor: Naty (Stálý,Redaktor) - publikováno 9.6.2007 (00:57:24)

 

 

Bulharský autor Pavel Cvetkov (Павел Цветков) se narodil 23.3.1971.

Žije ve Varně, kde působí jako učitel angličtiny.

Za své básně a eseje, kterým se také věnuje, již získal několik ocenění.

 

Překlad je publikován se souhlasem autora, který když objevil překlady svých textů na Totemu, mi jako poděkování poslal svou sbírku veršů Beznadějná láska. Všechny zde přeložené texty v ní vyšly souborně.

Odkaz na webové stránky autora: www.paveltsvetkov.com

 

 

 

Свиждане

 

Дъждът се стича

по гърба ми,

ала няма смисъл

да тръгвам никъде,

преди да си ми казала

защо не ме обичаш

тук, среди локвите.

 

Небе като войнишки шаяк 

ме е завило презглава

и пак треперя

при мисълта,

че вече се разделяме.

Schůzka

 

Déšť mi stéká

po zádech,

ale nemá smysl

se někam vydávat

dřív, než mi vysvětlíš,

proč mě nemiluješ

tady, mezi loužemi.

 

Nebe mě, jak vojenská deka,

Přikrylo od hlavy k patě,

a přeci se chvěji

při pomyšlení,

že už se loučíme.

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
born to be child (Občasný) - 9.6.2007 > no jo..do maďarštiny ho překládá ..tuším ..imré madáh
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 11.6.2007 > Já jsem měla ruštinu moc krátce a azbuku čtu jako dítě ve třetí třídě, ale nějak mě stále víc okouzluje. Výborný trénink mi připravil prevít Křesadlo, když v Kravexu psal pornografické pasáže v azbuce, to jsem se přechodně velice zlepšila :)

Nedokážu posoudit kvalitu toho překladu, ale iracionálně se mi to zdá dobré. Ta čeština rozhodně.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 5.2.2008 > Saprlot, to všichni přestávají psát?
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 7.2.2008 > miroslawek> Nevím jak všichni, ale já jsem cca do dubna úplně mimo. Čekám jak na smilování boží, až se vrátí kolegyně z mateřské. Jedna nás před časem opustila a já momentálně dělám za dvě. Proklínám technické vymoženosti, které dovolují se do práce připojovat i z domova. Občas urvu chvíli, abych nahlédla. Teď se po dlouhé době pokouším dát dohromady konečně další číslo časopisu, jehož přípravu už dva z redaktorů zapíchli, a budu ráda, když stihnu aspoň to.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 7.2.2008 > Naty> 

mami, my to tu zvládáme v pohodě. přijeď až bude moct.

 

pac a pusu

 

ariel


<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 7.2.2008 > ariel> 

 Znáš mě, určitě si nemyslím, že se mnou Totem stojí a padá.

Ale už se mi stýská a jen chtěla říct, že času je málo a na psaní - ani pomyšlení.


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 7.2.2008 > Naty> no, já chtěl zase říct, že to tady funguje tak nějak samospádem. upřímnost léčí :o)
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 7.2.2008 > ariel>  Spíš doufám, že samopohybem. S pádem bych moc nekoketovala.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 7.2.2008 > Naty> OK,  s korekturou souhlasím :o)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 (52)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter