Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "Podstata Světa – dobra a zla z kolekce článek z tisku...
Autor: Zeanddrich E. (Občasný) - publikováno 30.3.2009 (00:58:30)
další>
"Podstata Světa – dobra a zla



Neale Donald Walsch „Hovory s Bohem“

Tato kniha je „inspirovaným zápisem“, který vznikl tak, že se autor rozhodl napsat dopis nikoli určitému člověku, o němž si myslil, že ho šikanuje, ale tomu, kdo ho šikanuje ze všech nejvíce – Bohu. Byl to dopis plný zmatených odsouzení, obsahující mnoho „zlostných“ otázek. A autor říká: „Když jsem dopsal poslední hořkou a nezodpověditelnou otázku a připravoval se odložit pero, má ruka zůstala nad papírem, jako by ji tam držela nějaká neviditelná síla. Najednou se pero začalo pohybovat samo od sebe. Neměl jsem nejmenší představu o tom, co budu psát, ale zdálo se, že mě něco napadá, a tak jsem se rozhodl pokračovat. Na papíře se objevilo...“

Nemám důvod autorovi nevěřit. Mám řadu „rodinných“ poznatků o automa­tickém písmu. Např. teta jím v roce 1945 určila přesně datum mého návratu z „Reichu“ – 14. května – a mám i známé, kteří píší automatickým písmem. Všechny inspirované zápisy – „zjevené pravdy“ – jsou psány lidmi a mohou být ovlivněny, aniž si to ti, kdo je píší, přejí a uvědomují, jejich představami a přáními a determinovány vědomostmi a znalostmi dostupnými v době, kdy byly napsány.

Tak opakuji zásadu: „Každý má právo na svou pravdu, nikdo však nemá právo tvrdit, že je jediná.“

Co je zdroj těchto „pravd“? Je jím skutečně onen nejvyšší bezrozměrný a bezčasový Informační Systém – Tvůrčí Princip, Vesmírná Moudrost, Absolutno, Bůh - nebo jde o vybavování archetypických principů zakódovaných v Jungově „kolektivním nevědomí“ i informací z Sheldrakova „morfogenetického pole“ lidstva? Dovoluji si uvést několik citátů Božích sdělení z Walschovy knihy k problematice podstaty Světa a dobra i zla:

Svět je takový jaký je. Ve fyzické sféře nemůže být jiný. Hurikány a zemětřesení, povodně a tornáda a všechno, čemu říkáte přírodní katastrofy, jsou pohybem mezi jednou a druhou polaritou. Celý koloběh zrození a smrti je součástí tohoto pohybu. To vše jsou rytmy života, kterým je podřízeno všechno ve sféře hmotné reality, neboť život sám je rytmem. Život je vlnou, vibrací, pulzem v srdci jsoucna. Nemoc je opakem zdraví a projevuje se ve vaší realitě na váš příkaz. Nemůžete být nemocní, aniž to na nějaké úrovni způsobíte, a nemůžete se opět uzdravit, jakmile se uzdravit chcete. Hluboká osobní zklamání jsou reakce, které si volíte, a všechny světové katastrofy jsou výsledkem celosvětového vědomí. Nehledejte odpovědi ve vnějším světě, místo toho se ptejte své duše: „Kterou část svého já chci poznat a kterou stránku své existence chci projevit při této katastrofě?“ Neboť život existuje jako nástroj, který jste si sami vytvořili. Všechny jeho události jsou pro vás příležitostí, abyste se rozhodli být tím, čím jste. (s. 43)

Co znamená „být dobrý“? Kdo o tom nakonec rozhoduje? Kdo určuje pravidla? Vy si pravidla vytváříte sami. A vy sami posuzujete, jak je dodržujete. Neboť vy jste ti, kdo rozhodli o tom, čím skutečně jste a čím chcete být. A vy jste jediní, kdo mohou posoudit, jak na tom jste. Nikdo jiný vás nikdy nebude soudit. Proč by měl Bůh soudit tvory, jež sám stvořil? Kdybych byl chtěl, abyste dělali všechno dokonale, byl bych vás nechal ve stavu naprosté dokonalosti, z které pocházíte. Cílem celého životního procesu je, abyste objevili sami sebe, abyste sami sebe vytvářeli takové, jací skutečně jste – a jakými skutečně chcete být. Tím však nemůžete být, pokud nemáte možnost být něčím jiným. Měl bych vás trestat za to, že jste učinili rozhodnutí, které jsem vám umožnil? Kdybych nechtěl, abyste učinili toto rozhodnutí, proč bych vám dával příležitost? Můžete si dělat co chcete, a nemusíte se bát odplaty. Bude však dobré, když si uvědomíte důsledky. Důsledky jsou přirozené následky. Ty jsou něčím jiným než odplatou či trestem. Následky jsou prostě tím, k čemu vede aplikace přírodních zákonů. Veškerý fyzický život funguje ve shodě s přírodními zákony. Jestliže si tyto zákony zapamatujete a budete se jimi řídit, zvládnete život na fyzické úrovni. Co vám připadá jako trest nebo co považujete za zlo – není ničím jiným než působením přírodních zákonů. (s. 51)

Životní proces je dokonalý a vše živé vzniká ze svobodné volby. Není správné do takové volby zasahovat ani o ní pochybovat. Obzvláště nevhodné je odsuzovat ji. Rozhodnutí jiných pozorujte, ale neodsuzujte je. Buďte připraveni pomoci ve chvíli, kdy chtějí učinit nové – vyšší – rozhodnutí. Dovolte každé duši jít svou cestou. (s. 56)

Svět je takový, jaký je, abyste mohli činit svá rozhodnutí. Kdyby byl svět dokonalý, proces vytváření vašeho já by skončil. Právníkova kariéra by skončila, kdyby přestaly existovat soudní pře. Lékařova kariéra by skončila, kdyby přestaly existovat nemoci. Filozofova kariéra by skončila, kdyby neexistovaly žádné otázky.

Walsch: Kariéra Boha by skončila, kdyby přestaly existovat problémy!

Bůh: Přesně tak. Přestali bychom tvořit, kdyby nebylo co tvořit. I když říkáme, že bychom rádi vyřešili všechny problémy, neodvažujeme se je vyřešit, poněvadž bychom pak neměli co na práci. (s. 57)

Svět existuje tak, jak existuje. Vy jste jej takovým udělali. Já (Bůh) chci to, co chcete vy. Jakmile budete chtít opravdu skoncovat s hladem, na světě přestane být hlad. Dal jsem vám vše, co je třeba, abyste to mohli udělat. Ale vy to neuděláte. Ne proto, že to udělat nemůžete. Mohli byste skoncovat s hladem hned zítra. Vy to však udělat nechcete. Tvrdíte, že existují dobré důvody, aby denně umíralo hladem 40 tisíc lidí. Říkáte, že proti tomu nemůžete nic dělat, a přitom každý den přivádíte na svět 50 tisíc novorozenců. A tomu říkáte láska? Tomu říkáte Boží plán? Takový plán postrádá jakoukoli logiku, nemluvě vůbec o soucitu. Systematicky ničíte životní prostředí a přitom tak zvané přírodní katastrofy označujete za důkaz krutosti Boha či Přírody. Podvádíte sami sebe. Právě vaše způsoby jsou kruté. Nic není mírnější než příroda. Nikdo není k přírodě krutější než člověk. Hned zítra můžete snadno skončit všechny války. Záleží jen na tom, zda se všichni dohodnete. Nemůžete-li se ale dohodnout na něčem tak jednoduchém, jako je skoncování se zabíjením lidí, jak můžete žádat Boha, aby dal váš život do pořádku? Neudělám pro vás nic, co neuděláte vy pro sebe. Tak hovoří zákon a tak hovoří prorokové. (s. 59)

Zlo je to, čemu říkáte zlo. A i to miluji. Jedině skrze to, čemu říkáte zlo, můžete poznat dobro. Jedině skrze to, čemu říkáte dílo ďábla, můžete poznat a vykonat dílo Boží. Vše je relativní. Vše je součástí toho, co je. „Dobro“ nemiluji více, než miluji „zlo“. Hitler odešel do nebe. Až to pochopíte, porozumíte Bohu. (s. 70)

Toto jistě přijme čtenář jako „nejrozporuplnější“ sdělení Boha. Avšak zamyslíme-li se nad ním, pochopíme je.

I zrada Jidáše měla hluboký smysl. Jednak ukázala, čeho je schopen člověk za „mrzký“ peníz – jednak bez ní nemohl být Ježíš ukřižován – a nebýt této hrůzné skutečnosti, nemohlo se prosadit jeho učení dobra.

I Hitler měl snad jisté „poslání“: Ukázat, jaké zlo může napáchat člověk schopný zosnovat tak hrůzný archetyp. Přijít člověk toho „typu“ později – v době atomové bomby – mohlo dojít snad i k zániku lidstva. Nebýt holokaust a smrt milionů Židů, nebyl by stát Izrael. Ne Mojžíš – Hitler – „přivedl“ tentokrát židovský národ do „země zaslíbené“…

Rostislav Havránek
Ing. Rostislav Havránek, 2005, Brno








."


Poznámky k tomuto příspěvku
Raimund (Občasný) - 30.3.2009 > Asi bysme mněli ustoupit od pojmovýho myšlení na poli logiky, nebo se jěště stane nějaký neštěstí
<reagovat 
Sallybill (Občasný) - 30.3.2009 >

Mno. Tak jsem si tiše začínal souhlasit, dokud nedošlo na toho Hitlera. Uznávám, že Hitlerova "práce" tak, jak byla vykonána, by mohla být odměněna nebem. Pokud Hitler byl moudrý člověk chápající zákony kauzality, svrchovaně milující život, vědom si pozitivního dopadu války. Navíc by zřejmě musel být přesvědčen, že není jiné cesty. Hitlera jsem neznal, ale domnívám se, že toto nebyly jeho dominantní vlastnosti. Spíš jsem přesvědčen, že ať své prostředky světil jakkoli účinně, vše plynulo z potřeby ospravedlnit zlo uvnitř sebe, což znamená, že na jisté úrovni ho zřetelně vnímal, což ho (Hitlera) patrně nakonec stáhlo do pekel horoucích. Pozitivní dopad války a vůbec všech katastrof (malých i velkých) vnímám spíš jako schopnost lidstva vše v dobré obrátit, neboť člověk je bez pochyby stvořením dobra.

  Tedy závěrem. Z tohoto krátkého úryvku poznávám, že autor je moudrý a do značné míry i chápající, ale v touze šokovat, dokázat si, malinko klopýtnul, či se unáhlil v soudu.


<reagovat 
anae (Občasný) - 30.3.2009 > Co znamená „být dobrý“?  - myslím, že základem je pokora ...  a úcta k druhým .. názor o Hitlerovi je podle mne zcestný . kdyby se moudří vzepřeli včas, byli stateční, tak nemuselo dojít k opakování zla (neb zlo neznáme od dob Hitlera, zlo a násilí tu byly odnepaměti - válčí se od nemapěti) ... viděla jsem dokument s Arnoštem Lustigem .. např. Karel Hašler zemřel v koncentráku tak, že na něj Němec lil v zimě vodu tak dlouho, dokud se nestal kusem ledu .. stále není na Zemi dostatečný počet moudrých ... pak by zlo nevítězilo ... a k čemu stát Izrael jaký teď je? zabíjení Palestinců ... jen další zlo
<reagovat 
 čtenář zazo - 30.3.2009 > anae> Již řadu let létají do přihraničí Izraele palestinské bomby.A to i v dobách tkz.příměří.Taky se tam rekrutuje spousta teroristů vraždících po celém světě.Kdyby Palestinci měli tu sílu,poznali bychom to na vlastní kůži.Dobro je dobro,zlo je zlo a propaganda je vymývání mozků.
<reagovat 
Džajata (Občasný) - 31.3.2009 > Někdy může být přílišná relativizace na škodu
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 30.3.2009 > Vysvětlovat a ospravedlňovat minulé zlo jako příčinu dnešního dobra, je nechutné a nehodné člověka. Nikdo neví jak by svět vypadal bez Hitlera a jeho války. Klidně by mohl být lepší než ten co je. A Izrael ?? základy jeho vzniku sou teroristické a mají charakter pomsty a vydírání. Izrael vznikl přesně tím, co teď vyčítá Palestině. Jakej je člověk, kterej tohle podá jako kladnej výsledek ??
<reagovat 
 čtenář zazo - 30.3.2009 > jiri-jirik> Já jen říkám,že Palestinci několik let bombardují Izrael.Dále říkám,že se tam rekrutuje spousta teroristů,kteří vraždí po celém světě.Pokud je to pravda,a to pravda je,nevím,proč bych to neměl říkat.Pokud je mi známo v Izraeli funguje normální demokracie.O vzniku Izraele toho opravdu,ale opravdu moc nevíš.Ale to je tvoje mezera.Co já s tím..Jakej je kdo člověk? No to je přímo řečnická otázka.Nebo kádrová?
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 31.3.2009 > čtenář> Můj příspěvek se tě netýká
<reagovat 
 Sallybill (Občasný) - 31.3.2009 > jiri-jirik> Týká se mne?
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 31.3.2009 > Sallybill> Moje reakce se týká článku, který sem dal Zeandrich.
<reagovat 
 Sallybill (Občasný) - 1.4.2009 > jiri-jirik> v tom případě se omlouvám za pochyby
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 (29) 30 31 32 33 34 35 36 37 38 40 41 42 43 44 45 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 64 65 66 67 68 68
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter