Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "Nepochybnost dělby údělu ... z kolekce článek z tisku...
Autor: Zeanddrich E. (Občasný) - publikováno 20.4.2009 (00:40:34)
další>
"Nepochybnost dělby údělu ...

Prolog: obhajoba všech odvážných, kteří navzdory vichřici závisti a nepřejícnosti světa jsou pro zasloužený dějinný úspěch vystavováni pochybnostem... Filozofie demokracie a humanity, která vykročila nadějně po dlažboví listopadu 1989 jako malé dítě, utrpěla odřeniny do kůže s průsvitem rozpolcené duše. Radost pohltila ztemnělá náměstí zapomenuté slavné minulosti, a extatické skandování o demokracii jako pravdě, která zvítězí, se stalo labutí písní. A přece je to stále totéž město, ulice a lidé, kteří prožili spontánní radost očekávání a nyní prožívají zklamání neb si moc slibují a nárokují a zapomínají, že dějinný obrat je zásluhou odvážných, že oni se přidávají poté, když hrdinové byli ochotni obětovat svůj život.




Dějinný bod obratu není více uvažován, neb byl vnímán jako bod okamžiku dobrodružné zvědavosti s očekáváním vlastních výhod.


Méně už bylo těch, v jejichž srdcích vzplála Boží jiskra realizace spravedlivé společnosti, která svrhla okovy totalitní minulosti s ideologií nenávisti, třídního boje, mrzačené duše a vyhlazení vědomí kosmické sounáležitosti se stvořitelskými zákony Univerza.


Současný svět se stává více a více bludištěm s rezidui neblahé minulosti v podvědomí, hledištěm odosobněného citu a divácké myšlenky zploštělé do konzumu, nezpůsobilé vnímat hodnoty života, natož jejich metafyziku jako transcendenci Boží, ochotné sestupovat na zem do niter lidí nepokřivených špatností. Co s tím vším? Jak rozporný problém řešit, když jsme spíše vnějškově konzumnější než vnitřní? Jak zápasit o identitu lidství v rovině kulturní a sociální bez upřednostňování roviny ekonomické, když jsme došli tak daleko, že jsme zdeformovali vědomí krásy, pravdy a spravedlnosti?





Vědomí souznění se stvořitelským řádem Univerza, nám nabízí vztah milosti a příslib údělu mystického.



prof. Miluše Šubartová, 2005, Brno









(( Pozn.: ... -autorka dává své texty -včetně tohoto -většinou "volně k dispozici", nepřeje si však, aby případné citáty či úryvky byly nevhodně "vytrhovány" z kontextu -jsem tedy autorkou pověřen posoudit možnost -"vhodnost" použití pouze takového úryvku, apod.; -kontakt na autorku v připadě zájmu "zprostředkuji" ; - Zeanddrich E. ))
."
."


Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 20.4.2009 > hehe, docela mě to pobavilo. jak pani mluví málem za toho Boha, jak jako to má bejt.
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 (37) 38 40 41 42 43 44 45 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 64 65 66 67 68 68
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter