Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "Mystika osmičky z kolekce článek z tisku...
Autor: Zeanddrich E. (Občasný) - publikováno 8.4.2009 (22:05:47)
další>
"Mystika osmičky

Nastupující rok 2008 je obestřen předtuchou nových předělů odhalováním mystéria osmičky v rámci mystiky posvátných čísel Bible, nastíněné v knize Přísloví 25, 2: „Sláva Boží je věc ukrýt, "sláva moudrosti" je věc prozkoumat.“

V čísle osm vyciťujeme protikladnost i harmonii ve smyslu integrovanosti. Je symbolem nekonečného duchovního pnutí polarit, cyklického pohybu a rovnováhy. Z psychického hlediska vyjadřuje nové zkušební postoje. Znázorňuje sedm energetických duševních center vědomí rozložených podél páteře mezi kostrčí a temenem hlavy. Spodní tři centra znázorňují vitální energii - nižší přírodu, zatímco horní tři reprezentují vyšší já - citové, mentální a duchovní. Čtvrté centrum v oblasti srdce integruje spodní a horní centra vědomí. Představme si obraz, jako by nás osmička zahalovala, či obalovala a spojovala nejhlubší prostor duše - podvědomí s nadvědomím - nadjá na temenu hlavy symbolizující nejvyšší vrchol duchovního prostoru (vědomí).

Pochod osmičkou se podobá putování po úzké stezce, kdy po levé a pravé straně vnímáme propast, kterou musíme překonat, abychom mohli vystoupit na duchovní vrchol. Klíčová slova jsou - bdělá pozornost, odvaha a vytrvalost - kterými otevíráme mysteria života - nadpřirozené síly a schopnosti okultní, jimiž jsou - jasnozřivost, telepatie, vyšší zázračné síly - indicky nazývané siddhis. Tyto síly spolu s vyššími stavy vědomí nám otevírají zcela nové dimenze - síly - vhledu, vnoru a prozření, které nás uvolňují, osvobozují od egocentrických motivací, které nás vystavují nebezpečí. Zejména temné (démonické) síly okolí, které by chtěly námi manipulovat, vyžadují nejvyšší obezřetnost a odpovědnost. Bible nás upozorňuje na falešné proroky a duchovní učitele. Tvořivé síly nám jsou darovány nebesy jedině v případě, že chceme ovládnout sami sebe, své nižší (živočišné) já. Žel hodně lidí fascinuje černá magie s projevy senzace, falešných „zázraků“, aniž by usilovali o očistu, prosvětlení těla a duše.

Velké pasti na naší duchovní cestě za světlem jsou: pýcha, ješitnost, touha po moci, po zpozornění vůči naší osobnosti, hektika, závist a nenávist.

Zdokonalování osmičky umožňuje pevná víra v Boha, jeho moc vůči pokušení.

V osmičce se zrcadlí etika téměř všech náboženství a duchovních tradic: osm blahoslavenství Ježíšových, osmidílná cesta Buddhova. Osmička je číslo spirituálního učitele, ale také i člověka, který slouží Bohu - neb vše, co je nám od Boha dáno, je nám darováno pro plnění Božího plánu. Mnohdy potřeba přetít pouta touhy po úspěchu, po sebezviditelnění ega.

Nejstarším symbolem osmičky je caduceus neboli Merkurova hůl, léčivá síla Duchem a silami přírody. Je tudíž prospěšné denně meditovat na číselný znak osmičky, vyvolávat do vědomí odvahy a vytrvalosti duchovní slunce, prozařující nižší centra neklidu a úzkosti, kdy bdělá pozornost zamezuje mezní protiklady v nitru člověka.

prof. Miluše Šubartová, 2007, Brno











(( Pozn.: ... -autorka dává své texty -včetně tohoto -většinou "volně k dispozici", nepřeje si však, aby případné citáty či úryvky byly nevhodně "vytrhovány" z kontextu -jsem tedy autorkou pověřen posoudit možnost -"vhodnost" použití pouze takového úryvku, apod.; -kontakt na autorku v připadě zájmu "zprostředkuji" ; - Zeanddrich E. ))
."


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 16.6.2010 > Záyrak je vše, co žijem. Nadpřirozeného není nic. Telepatie, jasnozření atd. - to vše je nám dáno jako přirozené.
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 9.4.2009 > Kterýho Boha má ta dáma na mysli?? Já zkrája, že našeho dobráka křesťanskýho, vzhledem k citátu z Bible, ale pak se jí tam vometlo pár dalších náboženství, tantrická jóga a siddhi Patandžaliho jógy.
Nemá v tom ta dáma poněkud chaos ?? Tohle žádná vosmička dokopy neslepí.
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 16.6.2010 > jiri-jirik> 

"... -garantuji Ti, že tahle dáma to má "velice dobře"

 

 

 srovnané...; ...sice i mně některé věci i od "ní" moc nesedí, ale, ..."i tak"; ... ..

."


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 (33) 34 35 36 37 38 40 41 42 43 44 45 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 64 65 66 67 68 68
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter