|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
část první: hledal
21.března se podíval na oblohu. Mezi hvězdama kličkovalo letadlo. První, čeho by si všiml keltský druid, kdyby ho přitáhli do naší doby. „Hele, já jsem Blonďák,“ oznámil důvěrně dívce v kapuci. Odvrátila se. Blonďák si odplivl. Na zastávce stálo sedm lidí z nichž dobrá polovina vypadala zkouřeně. To je 3,5 člověka. Někdo se zkouřil jen napůl. Blonďákovi z nich bylo smutno. Pohled na blikající letadlo ho jen utvrzoval v přesvědčení, že něco takového nepotřebují. Obešel dívku v kapuci a sklonil se, aby ji viděl do očí. „Přejed jsem se hvězdama, ale bojim se je vyzvracet, rozumíš? Dusim je v sobě a čekám, až se rozloží..“ Kopla ho do holeně a utekla. Nosila černé brýle.
V autobuse. „Jsem si nased, že jsem tě viděl zvenčí..“ „No a ?“ „Líbíš se mi.“ „My se známe ?“ „Už skoro..“ Hledal.
25.března se na Blonďáka zřítil starý balkón, kousek od cukrárny Pinocchio. „Dva kopečky jahodový, prosim..“ „Je výborná..“ „Vidím vám ji v očích..“ „Chi chi chi..“ Na místě zemřel. Mohl.
Trochu divný jaro. Skoro nesněžilo. V autobuse bylo útulno. „Podříz jsem si žílu, podívejte.“ Stará paní se se shovívavým úsměvem podívala na Blonďákovu ruku a začala ječet. Řidič zprudka zastavil. Muž za volantem škodovky zděšeně trhl volantem Dva těžce ranění. Blonďák to přežil. Bylo by divné, kdyby zemřel dvakrát.
V krvi mu nikdy nic nenašli. Nemohli.
část druhá: mohl
Ten, který se zkouřil jen zpolovic, byl keltský druid. V transu sledoval blikající letadlo. Blonďák si strašně přál poznat mytologii, která z toho momentu vznikne. Jen mu přišlo líto, že k tomu druid potřeboval trávu. Ale co. I Ježíš byl asi jen obyčejný dealer. Vzal druida přátelsky kolem ramen. „Přej si něco, třeba spadne..“
Dívka v kapuci se vrátila. Blonďák se na ni přátelsky usmál a vydávil jí k nohám nebe.
Ponaučení pro děti: nemám příliš hlad
|
|
|