Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Citáty
 > Citáty
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci ...hovoříme-li k učenému, obdržíme odpověď moudrou a hlubokou, a naopak, řeč nevědomce nebo mělkého ducha vyzní dle jeho povahy a vzdělání." z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 13.12.2008 (00:27:29)
další v kolekci>
XII.

... nevtělené Bytosti vypovídají, 2.pol. 19.stol.- část 20






"Výše uvedené úvahy nutí nás pronést několik slov a jiné obtíži, totiž o různosti odpovědí duchů o témž předmětu. Duchů jest – jako lidí – mnoho druhů: dle nabytých vědomostí a dle osvojené mravnosti. Hovoříme-li k učenému, obdržíme odpověď moudrou a hlubokou, a naopak, řeč nevědomce nebo mělkého ducha vyzní dle jeho povahy a vzdělání. Hlavní věcí jest tedy znáti toho, ke komu se obracíme.
Stává se, že i ti duchové, které uznáváme za vyšší, sobě ve svých výpovědích odporují, jak se to vysvětlí? Především řekneme, že jsou i jiné příčiny, odvislé od jmenované, které jistým vlivem působí na odpovědi, neohlížejíce se na vlastnosti samých duchů. To se vysvětlí teprve důkladným zkoumáním.







Znovu pravíme, že studia vlastností duchů vyžadují neustálé pozornosti, opravdové a vytrvalé práce. Léta se potřebují k tomu, aby z prostého člověka se stal prostřední lékař a věru tři čtvrtiny věku lidského, aby z něho byl opravdový učenec; a zde bychom chtěli za několik hodin poznati vědu Nekonečného? Nemylme se tedy – studium spiritismu jest neomezeno, neboť se dotýká všech otázek: metafysiky, všech odvětví věd i občanského pořádku, jest to celý nový svět, s novými zákony, jež se před námi otevírá. Jest se tedy diviti, že jest potřeba dlouhé doby, abychom si je osvojili?
Odpor ostatně není vždy tak opravdivý, jak se zdá. Nepozorujeme-li učence pracující v témže odvětví vědy, kterak si odporují v definicích, buď že užívají jiných slov, anebo že hledí na předmět svého studia z jiného stanoviska, ačkoliv základní myšlenka jest táž? Ať spočítá, kdo má k tomu chuť, definice, které byly napsány o mluvnici! Připojme ještě, že odpovědi závisí často na povaze otázky.











Bylo by dětinstvím hledati odpor tam, kde se jedná jen o rozdíl slov. Vyšší duchové nedbají ostatně zcela nic na formu, myšlenka – význam jest vším.
Např. vezměte definici duše. Poněvadž toto slovo nemá ustáleného významu, tedy mohou duchové, tak jako my, lišiti se v jeho významu. Prvý řekne, že jest to princip života, druhý nazve ji oživující jiskrou, třetí bude tvrditi, že její sídlo je vnitř, jiný, že jest vně a p., a všichni ze svého hlediska budou míti pravdu. Mohlo by se také věřiti, že se někteří z nich přiznávají k materialistickým teoriím, ale tomu tak není.
Mnozí hovoří o Počátku všeho, o Stvořiteli všehomíra, o Nejvyšší Inteligenci, o Nekonečném, o Velikém Duchu atd., atd. a všichni tím myslí jediného Boha.
Uveďme konečně rozdělení duchů.







>>>>>>>>>>>>> ... ..... .... ... .... .... .... Duchové tvoří nepřerušený řetěz od nejnižšího až k nejvyššímu stupni; jejich rozdělení jest libovolné. Kdo učiní tříd deset i ten, kdo tvrdí, že jest jich dvacet, není v naprostém omylu.
Věda nám to potvrzuje svými příklady – neboť každý učenec má svou soustavu – která se mění, aniž by se tím věda změnila. Učí-li se kdosi botaniku dle Linnéa, Jussiena nebo Tourneforta, pozná zase jen botaniku.


Přestaňme tedy připisovati věcem pouhého dorozumění více váhy, než zasluhují a obírejme se jen tím, co jest opravdově vážné a přemýšlením nalezneme v tom, co se zdálo nejvýš nesrovnatelným, podobnost, která nám při prvém pohledu ušla".









"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
.. pokračov. - část 21."


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Občasný) - 22.12.2008 > "


."
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 22.12.2008 > "...; -zvláště "poučný" úryvek... :-)).


."
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 (20) 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter