Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "Závěrek části 1/ III. - ... vy, kteří hlásáte podobnou nauku, ani nevíte, jaké zlo působíte pro společnost, za kolik zločinů přebíráte zodpovědnost..." z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 7.2.2009 (00:23:54)
další>
"Závěrek části 1.


"III.

... nevtělené Bytosti odpovídají, 2.pol. 19.stol.- část 54








"Pravíte, že hodláte své století vyhojiti ze šílenství, které hrozí napadnouti celý svět. Bylo by vám milejší, aby svět byl opanován nevěrou, kterou hledíte rozšiřovati?




Nepochází to z nedostatku víry, kterému se má připisovati zviklání rodinného pásma, a větší díl nepořádků, které ohrožují společnost? Poněvadž spiritismus dokazuje jsoucnost a nesmrtelnost duše, oživuje víru v budoucnost, povyšuje skleslou zmužilost a pomáhá snášeti s oddaností nesnáze života, osmělíte se to nazvati zlobou?




Dvojí nauka stojí proti sobě: jedna, která popírá budoucnost a druhá, která ji hlásá a dokazuje, jedna, která nic nevysvětluje a druhá, která vysvětlí vše a která se tedy obrací k rozumu, jedna jest potvrzením sobectví, druhá dává základ spravedlnosti, milosrdenství a lásce k bližnímu, první ukazuje jen přítomnost a ničí veškerou naději, druhá těší a ukazuje na nesmírné pole budoucnosti.




Která z nich jest škodlivější?
Jistí lidé a to mezi těmi nejvíce nevěřícími hrají si na apoštoly bratrství a pokroku. Bratrství však předpokládá nezištnost a zapření své osobnosti. Při pravém bratrství jest pýcha úchylkou.



Jakým právem požadujete nějakou oběť od toho, kterému pravíte, když umře, že bude pro něho vše skončeno, že zítra snad nebude než starým, do nějakého kouta pohozeným strojem. Proč by tedy měl ukládati sobě nějakou újmu? Není to přirozenější, že hledí v krátké době, kterou mu popřejete, žíti co možná nejlépe?





Odtud pochází žádost míti mnoho, aby mohl lépe žíti, z této žádosti pak zrodí se žárlivost proti těm, kteří mají více a od této nenávisti k žádosti zmocniti se toho, co mají, jest jen jediný krok. Jen krok ke zločinu. Co ho udržuje? Jest to "pozemský" zákon?



Ale zákon nezasáhne všech případů. Snad řeknete svědomí, cit povinnosti. Ale na čem se zakládá tento cit povinnosti? Má tento cit příčinu býti při té víře, že se s životem vše ukončí? Při takové víře jen jediná zásada jest rozumnou: každý budiž sám pro sebe.








Pak by pojmy bratrství, svědomí, povinnosti, přívětivosti, b i pokroku nebyly než pouhými slovy. Ó vy, kteří hlásáte podobnou nauku, ani nevíte, jaké zlo působíte pro společnost, za kolik zločinů přebíráte zodpovědnost. Ale co mluvím o zodpovědnosti, pro nevěřícího není žádné, vždyť se koří jen hmotě.





"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
... pokračov. - část 55.|"
."


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Občasný) - 11.2.2009 > "

."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 (53) 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter