Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "Z mrtvých vstání.-Za krátký čas pozná se, že spiritismus vysvítá v každém kroku ze samého textu svatého písma. Duchové nepřicházejí tedy zvrátiti náboženství, jak to někteří tvrdí, naopak oni přicházejí je potvrditi a ustáliti neodolatelnými důvody..." z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 30.1.2009 (21:24:42)
další>
"Z mrtvých vstání.

... nevtělené Bytosti odpovídají, 2.pol. 19.stol.- část 49




"Jest dogma o z mrtvých vstání potvrzením učení o znovuzrození, kterému nás duchové učí?

„Chcete, aby tomu bylo jinak? S těmito slovy má se to tak, jako s mnohými jinými, která se zdají býti v očích jistých osob jen proto nesmyslná, že je vykládají dle litery a proto vedou k nevěře. Dejte jim rozumný výklad a ti, které nazýváte svobodnými mysliteli, přijmou je snadno, vlastně jen proto, že přemýšlejí; neklamte se, tito svobodní myslitelé nežádají nic více, než věřiti, oni mají jako jiní a snad i více než jiní touhu po budoucnosti, ale nemohou toho připustiti, co věda zavrhuje. Nauka o množství existencí souhlasí se spravedlností Boží a může samojediná vysvětliti to, čeho bez ní nelze vysvětliti; jako byste chtěli, aby její zásada nebyla v samém náboženství."






Církev tedy sama vyučuje dogmatem o z mrtvých vstání učení o znovuzrození?

„To je patrno; ostatně je toto učení následek velmi mnoha věcí, které nepozorovaně přešly a kterým se brzo porozumí v tomto smyslu. Za krátký čas pozná se, že spiritismus vysvítá v každém kroku ze samého text svatého písma. Duchové nepřicházejí tedy zvrátiti náboženství, jak to někteří tvrdí, naopak oni přicházejí je potvrditi a ustáliti neodolatelnými důvody; ale poněvadž již přešel čas, kdy se užívalo obrazné řeči, vyjadřují se bez alegorie a dávají věcem jasný a určitý smysl, který nemůže býti podroben žádnému křivému výkladu. Proto budete míti v krátkém čase více lidí upřímně náboženských a věřících než nyní."





"Ludvík, zv. Svatý. ..:"

„Vaše věda sama dokazuje skutečně nemožnost z mrtvých vstání dle obyčejného smyslu. Kdyby ostatky těla lidského zůstaly jednorodé, ještě by se dalo pochopiti jejich spojení v daném čase, i kdyby byly roztroušeny a v prach obráceny, ale ve skutečnosti se tak neděje. Naše tělo se skládá z různých a mnohých prvků, z kyslíku, vodíku, dusíku, uhlíku atd., rozkladem těla rozprchnou se atomy prvků a sloučí se v jiném pořádku v tisíci nových organismech, takže některý jednotlivec může snad míti ve svém těle částečky, které náležely lidem prvních věků a též organické částečky, které ve své potravě přijímáte, pocházejí snad z těla člověka, kterého jste znali atd. poněvadž hmota jest v určitém množství a její přeměny v nekonečném množství, jak by se mohla tato těla znovu utvořiti z týchž živlů? To je skutečná materielní nemožnost. Nemůže se tedy připustiti z mrtvých vstání těl, než jako obraz představující jev zvnouzrození a pak není již ničeho, co by se protivilo rozumu, co by bylo v odporu s vědeckými zásadami.
Jest sice pravda, že toto z mrtvých vstání nemá se státi dříve, než až na konci časů, kdežto dle naší nauky naplňuje se každodenně, ale není v onom obrazu posledního soudu též vznešené a krásné podobenství, které se skrývá pod pláštíkem alegorie, jedna z těch nezměnitelných pravd, která nenalezne nevěřících, až bude přivedena ke svému skutečnému významu? Promyslete jen dobře spiritickou zásadu o budoucnosti duší a o jejich osudu následkem rozličných zkoušek, kterým se mají podrobiti a uvidíte, že soud, jenž je má zavrhnouti nebo rozhřešiti, není smyšlenkou, jako si jej představují nevěřící. Uvažujte ještě, že jest spiritická zásada přirozeným následkem množství světů, jež se dnešního dne úplně přijímá, kdežto země dle učení posledního soudu považuje se za jediný obydlený svět."








"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
... pokračov. - část 50."


."


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 (48) 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter