Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ""Strach před smrtí. - Smrt nepůsobí bázně spravedlivému, poněvadž má ve víře i jistotu budoucnosti; ,,..."" z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 13.1.2009 (00:03:18)
další>
"Strach před smrtí.

... nevtělené Bytosti odpovídají, 2.pol. 19.stol.- část 35






"Strach před smrtí jest u mnoha lidí příčinou šílenství. Odkud pochází, když mají před sebou budoucnost?

„Není příčiny, aby se tak strachovali. Ale co chcete? Ve vašem mládí namluví se vám, že jest peklo a nebe a že jest to k víře podobnější, že přijdete do pekla, poněvadž se říká o tom co jest přirozené, že jest pro duši smrtelným hříchem. Když však vyrostete, nemůžete toho připustiti, máte-li jen dost málo rozumu a stanete se atheisty (neznabohy) nebo materialisty a tím způsobem dostanete se k víře, že kromě vezdejšího života není ničeho. Co se týče těch, kteří zůstanou při své dětinské víře, ti se obávají toho věčného ohně, který je má páliti, aniž by je zničil.

Smrt nepůsobí bázně spravedlivému, poněvadž má ve víře i jistotu budoucnosti; naděje vzbuzuje v něm očekávání lepšího života a láska, jejíž zákon byl vykonával, podává mu jistotu, že nepotká ve světě, do kterého má vstoupiti, žádných bytostí, jichž pohledu by se měl obávati.
Materielní člověk, který se drží více života tělesného než spirituelního, má na zemi radosti a strasti materielní; jeho štěstí pozůstává v prchavém uspokojení všech žádostí. Nestálosti života neustále zmítaná a zaměstnaná duše jest pořád v úzkosti a v mukách. Smrt ho straší, poněvadž pochybuje o své budoucnosti a protož zanechá na zemi veškeré své náklonnosti a veškeré své naděje.
Mravný člověk, který se povýšil nad hmotné náruživosti, má již zde rozkoše, materielnímu člověku neznámé. Zkrocení jeho žádostí dodává duchu mír. Poněvadž jest šťastným nad dobrem, které činí, není pro něho zklamání a protivenství, které sklouzne po jeho duši, aniž by tam ponechalo bolestného tlaku.






Nebudou některé osoby pokládati tyto rady, abychom na zemi šťastnými byli, za trochu sprosté, nebudou viděti v nich to, co nazývají sprostými místy, otřepanými pravdami a neřeknou, že jest konečně tajemství šťastnými býti v umění snášeti své neřesti?

„Jsou takoví, kteří to řeknou a těch jest mnoho, ale u nich jest to tak, jako u jistých nemocných, kterým lékař předepisuje dietu (střídmost). Oni by se chtěli uzdraviti bez hořkých léků."












"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
... pokračov. - část 36."




."


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 (34) 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter