|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
Předběžné poznámky
... nevtělené Bytosti odpovídají, 2.pol. 19.stol.- část 27
"Jevy, které překročují zákony známých věd, objevují se na všech stranách světa a odkrývají ve svém původu činnost svobodné a inteligentní vůle, stojí jistě za studium.
Inteligentní skutek musí míti inteligentní příčinu – toť nesporno – a události dokázaly, že tato inteligence může vstoupiti ve styk s lidmi pomocí hmotných znaků. Tážete-li se po původu této inteligence jí samé, odpovídá, že náleží světu spirituelních bytostí, které opustily tělesné roucho člověka.
Tak povstala nauka duchů.
Obcování spiritického světa s tělesným, řídí se čistě přirozenými zákony, nepůsobíc nikterak nadpřirozeně. Stopy jeho vidíme u všech národů a ve všech dobách; dnes styk ten jest všeobecným a patrným každému.
Duchové praví, že všeobecného zjevení, Prozřetelností naznačené, již přišlyo, a jelikož jsou služebníky Božími a vykonavateli Jeho Vůle, že jejich seslání záleží v tom, aby poučovali a osvítili lidstvo, počínajíce tak novou éru – éru obrození člověčenstva.
Tato kniha jest sbírkou jejich ponaučení; byla na rozkaz vyšších duchů psána a jimi diktována, aby se položily základy racionelní filosofii, prosté všech předsudků a systematického ducha. Neobsahuje ničeho jejich sdělení a ničeho, co by nebylo jimi zkontrolováno. Uspořádání a metodické rozdělení látky, poznámky a forma některých oddílů knihy jsou ovšem prací toho, jenž pověřen byl úkolem ji uveřejniti".
"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
... pokračov. - část 28."
|
|
|