Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ""Závěrek části 1/ IV. - ... až dosáhne součtu požitků, které poskytnouti může intelektuální vzdělání, pochopí, že nemá přece úplného štěstí, pozná, že toto štěstí není možné bez utužení společenských poměrů, a jistotu toho může najíti jen v mravním pokro z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 18.2.2009 (00:28:18)
další>
"
IV.

... nevtělené Bytosti odpovídají, 2.pol. 19.stol.- část 55




"Pokrok člověčenstva má svůj počátek ve vykonávání zákona spravedlnosti, lásky a milosrdenství; tento zákon zakládá se na jistotě budoucnosti. Vezměte mu tuto jistotu a odebrali jste mu základní kámen. Z tohoto zákona odvozují se druhé všechny, neboť obsahuje všecky podmínky blaha lidského; on jediný může zhojiti opočenské rány, a člověk může posouditi srovnáním věků a národů, jak se jeho postavení zlepšuje, čím lépe se tento zákon pochopuje a vykonává.





Když již částečné a neúplně vykonávání přináší skutečné blaho, jak tomu asi bude, až bude tvořiti základ všech společenských ústav!








Je to možné? Ano, neboť když člověk udělal deset kroků, může jich udělati i dvacet a tak dále. Může se tedy souditi z minulosti na budoucnost. Již vidíme, jak hynou znenáhla antipatie jednoho národa ke druhému, hranice, které je rozdělují, mizí před civilisací, podávají si ruku z jednoho úhlu světa k druhému, v zákonech mezinárodních jest větší spravedlnost, války stávají se víc a víc řidšími a nevylučují citů lidskosti, v poměrech se utvořuje jednota, rozdíly plemen a tříd se ztrácejí a lidé rozličného vyznání umlčují předsudky sekt, aby se spojili v klanění se jedinému Bohu. Mluvíme o národech, kteří kráčejí ve středu civilisace.


V těchto všech poměrech jest člověk ještě daleko od dokonalosti a jest ještě mnoho zřícenin k odstranění, než zmizí poslední stopy barbarství. Ale mohou tyto zříceniny se udržovati proti neodolatelné moci pokroku, proti této živé síle, která jest sama v sobě jedním ze zákonů přírodních? Je-li nynější pokolení pokročilejší než bývalé, proč by nebylo to, které po nás bude následovati, pokročilejší než my?





Stane se tak mocí událostí, předně poněvadž každodenně s plemeny umírají zástupci starých nepravostí, takže se tvoří znenáhla společnost lidská z nových živlů, které se již byly osvobodily od starých předsudků, za druhé, poněvadž člověk, toužící po pokroku studuje překážky a hledí je odstranit. Od té doby, co pokračující hnutí jest nepopíratelné, nemůže býti pokrok budoucí pochybností. Člověk chce býti šťastným, to je přirozené, tedy vyhledává jen pokrok, aby rozmnožil své štěstí, bez něhož byl by pokrok bezpředmětný.



Kde by byl pro něho pokrok, kdyby neměl polepšiti jeho postavení? Ale až dosáhne součtu požitků, které poskytnouti může intelektuální vzdělání, pochopí, že nemá přece úplného štěstí, pozná, že toto štěstí není možné bez utužení společenských poměrů, a jistotu toho může najíti jen v mravním pokroku. Bude tedy sám pohanští pokrok na této dráze a spiritismus podá mu nejmocnější páku, aby dosáhl tohoto cíle.


V. ...






"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
... pokračov. - část 56."




."


Poznámky k tomuto příspěvku
Věza (Občasný) - 2.3.2009 >
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 (55) 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter