Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "... avšak mezi člověkem a Bohem, jenž jest alfa i omega všeho stvoření, jaké nesmírné prázdno by bylo..." z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 20.12.2008 (00:19:12)
další>
XVI.

... nevtělené Bytosti odpovídají, 2.pol. 19.stol.- část 26; - "závěr předmluvy; "





"Není-li skepticism, nešetrně se dotýkající nauky spiritické, výsledkem ziskuchtivého, soustavného odporu, má skoro vždy svůj původ v neúplné znalosti spiritických jevů, což jistým individuím nevadí, aby tuto otázku odsoudili – jako kdyby do ledví spiritismu vnikla.
Mnohý má dosti rozumu i vzdělání a přece mnohdy se mu nedostává soudnosti, čehož prvou známkou jest, že úsudek svůj pokládá za neomylný. Mnozí vidí ve spiritismu jen předmět své zábavy; doufám, že přečtením této knihy naleznou v něm něco více.


Nauka spiritická má dva díly: výzkumný (experimentální) o jevech vůbec a filosofický o jevech inteligentních. Kdo četl a studoval první díl, jest právě v postavení onoho, který zná fysiku jen z pokusů, řekl bych zábavných, aniž by vnikl na dnou samotné vědy. Nauka spiritická vychází z poučování duchů a vědomostí, které tím získáváme, jsou více než vážné; nelze jich nabýti jinak, než pilným a vytrvalým studiem; jedině pod touto podmínkou možno nesčíslné množství událostí a rozdílů, které ujdou pozorovateli povrchním, seznati a utvořiti si pravý úsudek.


Kdyby výsledek napsání této knihy bylo jen obhájení vážnosti spiritismu a jen popud ke studiu neznámých sil duševních – dosti by toho bylo a radovali bychom se z toho. Nepřipisujeme si osobních zásluh – neboť jsme byli jenom tlumočníky projevů ze záhrobí. Očekáváme však, že kniha bude míti i jiný účel: přiváděti lidi k nové osvětě, ukazovati jim v těchto studiích veliký a vznešený cíl – jejich vlastní i společenský pokrok a naznačovati jim dráhu, kterou mají nastoupiti, aby ho dosáhli.
Hvězdáři nalezli při svém praktickém pozorování mezi jednotlivými systémy světů prázdné prostory, které zdánlivě nesouhlasí se zákony celistvosti. Nejprve se domnívali, že tato prázdna jsou vyplněna světy neviditelnými, brzy však zpozorovali jisté děje, jichž příčina byla jim neznáma. Soudili tedy, že zde musí býti také jakýsi svět, neboť prázdno není myslitelno a ony děje že nemohou býti bez příčiny. Není vskutku bez příčiny.


Použijme této definice.
Pozorujeme-li řadu bytostí, shledáme, že tvoří nepřetržitý řetěz od hrubé hmoty až k nejmoudřejšímu člověku. Avšak mezi člověkem a Bohem, jenž jest alfa i omega všeho stvoření, jaké nesmírné prázdno by bylo. Bylo by rozumno domnívati se, že u člověka končí se tento řetěz? Že člověk překročí prostor bez přechodu až k Nekonečnému? Rozum nám praví, že mezi člověkem a Bohem musí býti nepřetržité stupně, tak jako řekl hvězdářům, že mezi světy známými musí býti také světy neznámé. Která věda naplnila mezeru mezi Bohem a člověkem? Spiritism ji vyplnil zcela rozumně bytostmi neviditelného světa všech stupňů a ty bytosti nejsou ničím jiným než duchy lidí, kteří dosáhli rozličných stupňů dokonalosti. Vše se spojuje, vše jest navázáno bez přerušení od alfa až do omega. Vy, kteří popíráte jsoucnost duchů, naplňte lépe prostor, který obývají a vy, kteří se smějete, vysmíváte se skutkům Božím a jeho Moudrosti".


Allan Kardec











"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
... pokračov. - "Předběžné poznámky", díl 27


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Stálý) - 20.12.2008 >

"....................

 

 

 

 

."


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
kalice (Stálý) - 21.12.2008 > Jen tak mimochodem, váš bůh se jmenuje Satan. Vaše neznalost Boha a jeho záměru mnou hluboce otřásá a chci vás upozornit, že ač to jistě činíte v dobré vůli, s vůlí Boží to nemá NIC společného.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 (26) 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter