Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí " -Jest všeobecná znalost všech našich zlých skutků a našich obětí trestem pro nás – viníky? - "Větším trestem než lze pomysliti, ..." z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 24.1.2009 (00:07:29)
další>
"
... nevtělené Bytosti odpovídají, 2.pol. 19.stol.- část 44






"Jest všeobecná znalost všech našich zlých skutků a našich obětí trestem pro nás – viníky?

„Větším trestem než lze pomysliti, ale jen tak dlouho, dokud neodpokutuje svých hříchů, buďto jako duch, nebo jako člověk v nových tělesných životech.

Budete-li sami v říši duchů a bude-li vaše minulost odkryta, bude dobro i zlo, které jest byli učinili, také známo. Nadarmo chtěl by ten, kdo zlé činil, utéci pohledu svých obětí, jejich nevyhnutelná přítomnost bude mu trestem a neustálým hryzením svědomí, až odpokutuje své bezpráví, kdežto dobrý člověk naopak potká se všude jen s přátelskými a blahovolnými pohledy.
Zlý člověk nemá většího trápení na zemi, než to, které zkouší z přítomnosti svých obětí, proto se jim vyhýbá bez přestání.

Jak to bude, až klam vášní odpadne a pochopí neřest, které se byl dopustil, až spatří své činy i ty nejtajnější odkryté, své pokrytectví odhalené a až se nebude moci skrýti před jejich pohledem? Duše člověka neřestného jest obětí hanby, lítosti a hryzení svědomí, ale duše spravedlivého požívá úplného míru."






Neruší vzpomínka na hříchy, jichž se mohla duše dopustiti tehdy, když byla ještě nedokonalou, tenkráte její blaženosti, když se již očistila?

„Nikoliv, poněvadž se ze svých hříchů vykoupila a protože vyšla vítězně ze zkoušek, jimž se k tomu cíli podrobila."





Nejsou zkoušky, kterých jest k dokonání očištění třeba, pro duši trapnou úzkostí, jež pokalzí její štěstí?

„Pro duši, která jest ještě poskvrněna, ano. Proto nemůže požívati dokonalého blaha, dokud nebude docela čistá. Pro duši již vznešenou, nemá myšlenka na zkoušky, které má ještě podstoupiti, v sobě, nic trapného. Duše, která dosáhla jistého stupně čistoty, požívá již blaha a pocit spokojenosti ji proniká. Jest šťastna ze všeho, co vidí, že všeho, co ji obklopuje, pro ni se zvedá opona, která zakrývala tajemství a zázraky stvoření a dokonalosti Boží se jí objevují v celé své jasnosti."











"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
... pokračov. - část 45





."


Poznámky k tomuto příspěvku
Sallybill (Občasný) - 24.1.2009 > V jakém dresu za Něj kopeš, že mluvíš o reinkarnaci?
<reagovat 
anae (Občasný) - 24.1.2009 > Pro duši již vznešenou, nemá myšlenka na zkoušky, které má ještě podstoupiti, v sobě, nic trapného.- kdyby šlo o pouhou trapnost .. jde spíše o to, zda ony zkoušky nejsou příliš obtížné, a očista se nestane smrtí těla ...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 (43) 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter