Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Citáty
 > Citáty
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci " - ... ví ostatně, že nehody tohoto světa jsou zkoušky, které slouží k jeho pokroku, podrobí-li se ..." z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 15.12.2008 (00:26:20)
další v kolekci>
XIV.

... nevtělené Bytosti vypovídají, 2.pol. 19.stol.- část 22



Jsou lidé, kteří tuší ve všem, i v neznámém nebezpečí, a neopomínají při každé příležitosti tvrditi, že mnohé osoby, které se tomuto studiu zasvětily, ztratily rozum, že sešílely.

Jest to vůbec vážná námitka? Není tomu tak při každém intelektuálním zaměstnání pro slabý rozum? Známe obrovský počet šílenců z matematiky, lékařství, hudby, filosofie a jiných umění a věd. Má se proto věda a umění zavrhnouti? Co to dokazuje? Tělesnou prací zmrzačíme si slabé a nedostatečně vyvinuté ruce i nohy, poněvadž jsou nástroji materielní činnosti, přílišnou a špatně pochopenou prací duševní zmrzačíme si slabý mozek, nástroj myšlení. Ale je-li nástroj polámán, není tím zničen duch – ten zůstává neporušen a jakmile se sprostí hmoty, nabude zase úplně svých schopností. Šílenec jest vlastně zase jen mučedník práce.
Jak jsme již uvedli, může každá duševní práce přivoditi šílenství.








Věda, umění, náboženská horlivost, ba i denní zaměstnání dodává svůj díl. První příčinou šílenství jest organická povaha mozku, která jej činí více méně schopným pro jisté nátisky. Existuje-li náchylnost k šílenství, tak zvané rodinné neb dědičné zatížení, pak z kteréhokoliv zaměstnání zrodí se fixní idea – o duchách u toho, který se jimi obírá, stejně jak se to stává tomu, kdo přemýšlí o Bohu, nebi a andělích, o peklu, ďáblech a věčném zatracení, o štěstí, moci, umění, o stavu mateřském a o čemkoliv jiném u různých lidí. Jest na bíledni, že náboženský šílenec stal by se šílencem spiritickým, kdyby byl spiritism ovládal jeho myšlenky, tak jako spiritický šílenec stal by se jím i za jiných okolností.
Pravíme sice, že spiritism nemá "nižádné" výsady u lidí nižší rozumné úrovně, ale tvrdíme, že je-li dobře pochopen, jest naprostým prostředkem proti šílenství. (Spiritismus je opravdovým sérem proti šílenství, neboť veškeré ostří životních ran otupuje, hrůzu před smrtí neb osudností ničí a ducha silným – positivním činí.)
Mezi nejčetnější příčiny poruchy mozku sluší počítati zklamání, neštěstí, zdržované náklonnosti a vše to, co za jiných okolností dohání k sebevraždě.








Pravý spirita však hledí na podobné věci s povýšeného stanoviska, neboť jemu s již zdají tak malichernými proti očekávající ho budoucnosti, život jest mu tak krátkým, tak prchavým, že nesnáze v jeho očích jsou jen nepříjemné obtíže cestovní. Co by u jiného způsobilo veliké pohnutí a rozvrat mysle, účinkuje na něho buď nepatrně, nebo docela nic.


>>>>>>>>>>>>>>>>>> ... ... ... ... ... .... ... .... - V í ostatně, že nehody tohoto světa jsou zkoušky, které slouží k jeho pokroku, podrobí-li se jim bez reptání, že bude za to odměněn dle zmužilosti, s jakou je snášel. Jeho přesvědčení činí ho oddaným a trpělivým, chrání ho tedy proti jakékoliv příčině šílenství i sebevraždy. Prostřednictvím komunikací s duchy poznává osud těch, kteří si svévolně zkrátili život a tento obrázek jest až dost způsobilý, aby o tom přemýšlel a se obrnil; počet těch, kteří byli od tohoto hrozného neštěstí a hříchu odvráceni jest velmi značný. Toť jeden veliký užitek spiritismu. Nechť se jen nevěřící posmívají – my však přejeme všem té útěchy, již toto vznešené učení poskytuje. Kéž by si všichni lidé dali práci zpytovati jeho obrovské přednosti.







Ještě o jiné příčině šílenství dlužno promluviti.

Jest to strach. Strach před ďáblem porušil již nejeden mozek. Jak veliký počet obětí propadl tomuto zlu. Dítky, které překáží rodičům v jejich zábavách, často mrzkých, nebo v zaměstnání, často z pohodlnosti jsou strašeny ďábly, bubáky, kominíky atd. – ve škole pak Bohem-Satanem, hořícím peklem a jeho věčnými tresty. Není divu, když se v nich živí zárodky pomatenosti. Opravdové náboženství nepotřebuje hrůz a strachu, ono podává lepších, vážnějších a neškodnějších prostředků k výchově lidstva. A takovým náboženstvím je spiritism. On zvítězí i nad touto příšerou – nad šílenstvím ze strachu!"








"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
... pokračov. - část 23."


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Občasný) - 15.12.2008 > "



."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 (22) 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter