|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
Jsme morálně „zdegenerováni“ euro-americkou morálkou, která vůbec neřeší rodinné a vzdělávací problémy. Kriminalita v západních zemích nabírá na síle a vzestupu, což znamená, že se spravedlnost dá jednoduše koupit. Na to doplácejí zejména poctiví učitelé, jimž jde často o vlastní život. Existuje však další problém, a tím je chudoba domácností. Zřejmě se bere do úst společenská diskriminace nemajetných a národnostních menšin.
Lidé v diskusích opět volají po tělesných trestech ve školách, aby se zabránilo pronikání zločinu do našich sfér. Společnost rovnou touží po sibiřské a uralské převýchově problémových dětí a mladistvých. A tak se může stát, že to jednoho dne „bouchne,“ neboť se nůžky mezi bohatými a chudými aktuálně rozevírají.
Panují však názory, že školství nemá povinnost vychovávat žáky. Jen může poskytovat vzdělání. Povinnost vychovávat mají prý rodiče. Dle mého názoru musejí projevit zájem o osvětu všechny zúčastněné strany, abychom mohli společně stavět na poctivých základech.
Všechny zúčastněné strany si musejí uvědomit svého poslání, zároveň je třeba vytvářet motivační prostředí. Jen morálně a materiálně podporovat rezort vzdělávání. Jen zabránit zkostnatělému a nudnému vyučování. Zde musíme žáky a studenty na úrovni oslovit, aby si odnesli do svého života nejen znalosti a vědomosti, ale i charakter.
Nechtějme v současném i budoucím věku vraždy, násilí a teroristické útoky. Nechtějme zoufalé a ztracené generace v naší společnosti. Zajistěme správný chod státu z makroekonomického i mikroekonomického hlediska. Podporujme víru, lásku a naději v dnešní době. Nechtějme žít ve „spálené“ zemi!
Václav Kovalčík
|
|
|