|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
Často se setkáváme s fenoménem, který již ovládl naše děti i mládež. Jde o značkové zboží a rozmařilý životní styl - konzumace drog a alkoholu, což sice vede k úniku od reálného prostředí, ale jakmile se to přežene, pak následuje krutá realita bolestného a nepříjemného odvykání. Kdo nevede tenhle životní styl, je vlastně proti nám! Tak se chovají děti zámožných rodičů proti těm, kdož pocházejí z chudých poměrů. Proto dochází k různým šikanám, kde si nezletilí synové a dcery bohatých mohou dělat, co chtějí - tak jako na divokém západě.
Navíc jejich vzhled mnohdy připomíná vzhled dospělých, s čímž mají provozovatelé restaurací obrovský problém – vždyť mohou být tvrdě pokutováni, i když za to nemohou. Zkuste v dlouhé frontě žádat každého o občanský průkaz. Klienti se Vám vysmějí. Možná se to dá řešit namátkově a intuitivně, ale jednoho dne, nedej Bůh, se šlápne vedle. Náhoda je hrozný „blbec,“ vždyť pokazí provozní den a hospodaření i těm poctivým podnikatelům.
Něco je skutečně špatně, lidé často nadávají, jak je mládež špatná! Rodiče se nevěnují svým dětem, z pracovních důvodů nezbývá čas na výchovu a smysluplné trávení volného času. Proto se mladí uchylují ke krvavým a drastickým hrám, ubližují svým vrstevníkům. Dělají hlouposti a předvádějí se nevhodně na sociálních sítích. Navíc se může stát, že se jednoho dne dostanou do spárů pedofilů a vrahů. Všechno totiž může začínat zcela nevinně, abychom se jednoho dne nedivili!
Jaké děti, jaká mládež, takoví dospělí, takový stát – podle moudrého algoritmu. Možným řešením je ujasnit si hodnoty ve společnosti. Pokud rodiče nemají peníze na zájmové činnosti, tak by měly automaticky nastoupit církve a mládežnická hnutí, jež se zabývají přírodou a volnočasovými aktivitami. I firmy by se měly zajímat o své okolí, stejně tak stát – nelze již bezdůvodně škrtat na úkor kladných hodnot ve společnosti. Také vedení státu musí nést odpovědnost za své občany, dále pak občané za svou volbu. Nelze donekonečna házet klacky vznikajícím a existujícím rodinám. To bychom se přímo demograficky odrovnali!
Václav Kovalčík
|
|
|