|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
I když studie hovoří částečně proti fenoménu globálního oteplování, mějme se na pozoru, abychom si nepodřezali několik větví najednou. Jestliže se brojí proti ekologické tematice, tak na to můžeme totálně doplatit. Mám na mysli zejména situaci kolem tropických deštných pralesů, mořských a pevninských organismů. A tak příroda dostává pořádně na frak ze strany lidské civilizace.
Nelíbí se mi podceňování kapitoly životního prostředí, která je důležitá pro naši existenci. Když jsme na semináři „Alternativního zemědělství“ probírali dílo prof. Václava Klause, tak jsem se zhrozil v otázce nakládání se soukromým majetkem, jež může být podle teorie bývalého prezidenta nekontrolované.
Pan exprezident však zapomněl, že se opakují tragické scénáře, kdy vybraná rádoby osobnost užívá své pozemky, co se týče spekulací, logistických a obchodních center, pochybných a znečišťujících fabrik, dále zbytečných silnic a dálnic, solárních panelů, které ochuzují zemědělský půdní fond.
Pan exprezident ve svém díle nemyslí na lidi, nemyslí na přírodní hodnoty. Je mu úplně ukradeno, jak dopadneme za několik desítek let v budoucnosti. Pan exprezident navíc prosazuje tvrdý a nelítostný neoliberální ekonomický směr.
Je hrozné, jak se nakládá se všemi krásami planety Země. Jednou zanikneme, anebo budeme muset zaniknout. Zaniknou různé statky, ale vesmír zůstane vesmírem. Akorát se může stát, že se kosmos přemění v něco úplně jiného. A proto rozumně hospodařme na naší pohostinné planetě, dokud ještě zbývá čas. Neničme louky, lesy, pole a pastviny.
Kolem nehostinných pobřeží vysazujme vděčné mangrovníky, dále rozšiřujme tropické deštné pralesy, zabraňme znečišťování moří a oceánů, neválčeme mezi sebou, ale snažme se zúrodnit nehostinné oblasti, věnujme se vesmírnému bádání, abychom jednoho dne našli další zázemí pro lidskou civilizaci a pozemské organismy.
Václav Kovalčík
|
|
|