|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
V naší zemi dochází k nesmyslným soudním sporům, co se týče autorského práva, a to zejména u citátů, sloganů a výroků, které mají jazykový základ, vždyť se jedná o rodnou řeč, kterou si nesmí prospěchářská individua „totalitně“ přivlastňovat, neboť mluvíme, píšeme, myslíme a tvoříme hodnoty.
Mnoho citátů se používá v běžné mluvě – přece nechceme, abychom byli pronásledováni a souzeni za jejich užití. Rodná řeč patří všem, nelze si ji přivlastňovat na úkor většiny. Je hrozné, když nějaká rádoby osobnost vyvolává soudní spory v otázce jazyka českého.
Situace může dojít daleko, že se za chvíli budeme bít o rodnou řeč, budeme se žalovat navzájem, aby z toho něco finančně káplo! Kde je to opravdové vlastenectví! Česká řeč je tak okupována rozmazlenými pohlaváry – bohužel k nim patří netolerantní umělci a netolerantní „významné“ osobnosti s egoistickými sklony!
Vážení čtenáři, nelíbí se mi parcelace a škatulkování našeho jazyka, neboť pevně hlásám, že rodná řeč patří skutečně zdejšímu obyvatelstvu a sympatizantům, kteří se ji chtějí skutečně naučit.
A proto obohacujme ve svých řadách slovní zásobu, mysleme svobodně, nenechme si blokovat myšlení své. Ukažme všem „jazykovým“ spekulantům, že se nelze soudit za svobodně vyřčený výrok a slovní konstelaci. To bychom mířili do úplného Absurdistánu a jazykové diktatury!
Václav Kovalčík
|
|
|